Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رصد فضای مجازی منجر به تشکیل هشت پرونده شکار غیرمجاز در همدان شد

رصد فضای مجازی منجر به تشکیل هشت پرونده شکار غیرمجاز در همدان شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: رصد فضای مجازی موجب شناسایی شکارچیان متخلف و تشکیل هشت پرونده در چهار ماهه سال جاری در این استان شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا دانش پژوه در جمع خبرنگاران بیان کرد: متخلفان با بهره گیری از شبکه های اجتماعی اقدام به خرید و فروش و قاچاق حیات وحش می کردند که در این راستا از مدت ها پیش، علاوه بر مناطق تحت مدیریت، فضای مجازی نیز بررسی می شود.

وی ادامه داد: افرادی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش شاخ قوچ، فروش حیوان شکاری و پرنده کرده بودند که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و به پرداخت جریمه نقدی و تحمل حبس و ضبط ادوات شکار و صید از جمله اسلحه محکوم شدند.

دانش پژوه اضافه کرد: به تازگی یک شکارچی متخلف اقدام به شکار یک راس میش آبستن و فیلم برداری از بیرون کشیدن بره از شکم میش و سلاخی آن کرده بود که او هم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: یکسال گذشته شاهد گونه های مختلف از جمله خرس در ارتفاعات گرین نهاوند و سیاه گوش در برخی از نقاط استان بودیم همچنین مردمان محلی از مشاهده پلنگ خبر دادند که تاکنون برای این مجموعه این موضوع ثابت نشده است.

دانش پژوه بیان کرد: ۲۱ دوربین تله ای تهیه و در مناطق تحت مدیریت محیط زیست با اولویت گرین نهاوند، نصب و راه اندازی شد تا بتوان حضور این گونه ها در حیات وحش همدان را ثبت کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰۴ گونه جانوری در این استان شناسایی شده که بیشترین سهم مربوط به پرندگان با ۱۸۰ گونه است.

وی گفت: ماموران اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان ضابط قضایی با افراد متخلف برخورد می کند با این وجود از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده شکارچیان متخلف یا تخریب کنندگان محیط زیست موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند تا موضوع سریع رسیدگی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن