Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وجود ۱۶ مدرسه کانکسی در همدان/ ۵ مدرسه کانکسی اول مهر حذف می‌شود

وجود ۱۶ مدرسه کانکسی در همدان/ ۵ مدرسه کانکسی اول مهر حذف می‌شود

مدیرکل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اعلام کرد: در سطح استان همدان ۱۶ مدرسه کانکسی وجود دارد به طوری که در ۵ مدرسه آن بالای ۱۱ دانش‌آموز مستقر بودند و تحت عنوان طرح شهید پناهی پروژه به جای آنها در نظر گرفته شد و در اول مهر آماده افتتاح هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید شیرازیانی در بازدید از پروژه های نوسازی مدارس استان همدان، اظهار کرد: در مناسبت های هفته دولت، ماه مهر و دهه فجر ۴۱ پروژه به آموزش و پرورش استان همدان داده شده بود به طوریکه این پروژه ها ۱۴۱ کلاس درس دارد و ۲۴ هزار متر فضا اشغال کرده که ۳۵ طرح در هفته دولت و مهرماه افتتاح می شود و شش پروژه هم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از طرح های نوسازی حیات طیبه است به طوری که برای دانش آموزی که از مقطع ابتدایی وارد فضای آموزشی و دوره دوم متوسطه خارج می شود، چیدمان چند پروژه شاخص در کنار هم در این مقاطع است که سه حیات طیبه شهرستان همدان در ۶۰۰ دستگاه، شهرک مدنی و ابن‌سینا قرار دارد.

شیرازیانی ادامه داد: مدرسه خیری موسی پور دارای ۱۶۲۰ متر زیربنا و ۱۲‌کلاس درس است، این پروژه در سال ۹۶ با مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان توسط یک خیر استارت خورد و بعد از آن از محل بودجه ملی خیری تأمین اعتبار شد و آماده افتتاح در مهرماه است.

وی اضافه کرد: مدرسه دیگری که در مهرماه آماده افتتاح است با زیر بنای ۲۵۰۰ متر، دارای ۱۴ کلاس درس و ادامه حیات طیبه ای مدرسه موسی پور است.

وی با بیان اینکه نگرانی برای مدرسه کانکسی سکینه امامی نیست، بیان کرد: این پروژه توسط خیرین اجرا و در زمان خود از نظر ملاحظات آیین نامه ای بررسی شده و هیچ مشکلی نداشته و این سازه پیش‌ساخته و مقاوم است و تنها در بحث تهویه هوا مشکل دارد که با افتتاح این دو مدرسه در ماه مهر دانش آموزان آن مدرسه هم می توانند در این دو مدرسه جدید به تحصیل خود ادامه دهند.

شیرازیانی تصریح کرد: از محل مصوبه اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۴۷ میلیارد تومان به سه استخر دانش آموزی استان همدان که در نهاوند، ملایر و اسدآباد واقع شده اند، تعلق گرفت که از لحاظ پیشرفت فیزیکی استخر اسدآباد از همه جلوتر است و در مرحله کاشی کاری و اجرای دو استخر دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

وی توضیح داد: خوشبختانه سال ۱۴۰۰ یک سال بی نظیر بود و حدود ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی اعتبار ویژه و خاص داشت و در آن سال تحت عنوان "کاروان نسیم مهر" تجهیزات مورد نیاز آموزش پرورش در استان اولویت بندی و به صورت شهرستانی توزیع شد و ظرفیت داریم تمام مدارس که قرار است در هفته دولت و ماه مهر افتتاح شود را تجهیز کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه ۸۱ پروژه مشارکتی با خیرین داریم، اضافه کرد: ۸۱ پروژه آموزشی با بیش از ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با مشارکت خیرین و بودجه ملی در حال ساخت و تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان ۱۶ مدرسه کانکسی وجود دارد به طوریکه در پنج مدرسه آن بالای ۱۱ دانش‌آموز مستقر بودند و تحت عنوان طرح شهید پناهی پروژه به جای آنها در نظر گرفته شد و در اول مهر آماده افتتاح هستند، این پروژه ها در سامن ملایر، گل تپه، خزل و قهاوند قرار دارند، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بنیاد برکت برای ۱۱ مدرسه کانکسی دیگر اعلام آمادگی کرده اند تا به طور کلی این نوع مدارس از سطح استان حذف شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان افزود: اردوگاه امیرالمؤمنین(ع) از سال ۸۷ استارت خورده است اما متأسفانه به علت اینکه در حاشیه شهر قرار دارد با محدودیت هایی از سوی شهرداری مواجه بود و به همین علت ۱۵ سال به طول انجامید تا تکمیل شود.

وی اضافه کرد: هزینه های پروژه از محل اعتبارات استانی بود که به صورت قطره چکانی در اختیار ما قرار می گرفت اما خوشبختانه با شرایط خاص و ویژه ای که این پروژه داشت و اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داد توانستیم از محل اعتبارات ملی برای این طرح بودجه دریافت کنیم به طوریکه از محل سفر ریاست جمهوری ۹ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دریافت کردیم.

شیرازیانی با بیان اینکه این پروژه ظرفیت های خوبی دارد، تصریح کرد: این پروژه ۸۰۰ متر زیربنا داشته به طوریکه در دو طبقه احداث شده و دارای شش تا هفت سوئیت اقامت دانش آموزی است، زیرساخت های آن با نقشه و برنامه بوده و از این پروژه می توانیم با ظرفیت ملی بهره برداری کنیم و خاص دانش آموزان استثنایی است. این پروژه دو کافی شاپ رو باز و رو بسته، رختشوی‌خانه، رستوران و خوابگاه نیز دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس در سطح استان ۱۰ استخر دارد که کلنگ آنها در سال ۸۹ به زمین زده شده اما متأسفانه به لحاظ تأمین اعتبار برخی پیشرفت بیشتری و برخی کمتر داشته‌اند. از مجموع استخرها دو مورد در ناحیه یک و ناحیه دو واقع است که در سال ۹۹ افتتاح شده اما به علت شیوع کردنا بسته شدند که به تازگی استخر ناحیه یک به بهره‌برداری مجدد رسید.

شیرازیانی با اشاره به اینکه مابقی استخرها هم در شهرستان های تویسرکان، نهاوند، ملایر، اسدآباد، فامنین، لالجین، کبودراهنگ و رزن قرار دارد، اضافه کرد: به علت سرمای هوا و ایجاد برخی مشکلات استخر ناحیه دو نیز نیاز به بازسازی داشت که پیمانکار در حال رفع نواقص آن است و دیزل ژنراتوری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای تأمین برق آن خریداری شده است.

وی ادامه داد: استخر ناحیه دو با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با ظرفیت آب ۷۵۰ مترمکعب خاص دانش آموزان است و با ظرفیت های خاصی برای دانش آموزان طراحی شده است.

شیرازیانی بیان کرد: سال گذشته ۴۴۹ میلیارد تومان بودجه برای حدود ۴۰۰ طرح به استان همدان داده شد که۱۸۲ پروژه استانی و بیش از ۲۱۵ پروژه ملی بوده که در حدود ۳۱۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که ۲۶۳ میلیارد از محل ملی و ۴۹ میلیارد استانی بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن