Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پذیرش نخستین بیمار در مرکز جامع سرطان همدان

پذیرش نخستین بیمار در مرکز جامع سرطان همدان

مدیر مرکز جامع سرطان گفت: با تجهیز مرکز جامع سرطان همدان به دو دستگاه شتاب‌دهنده، نخستین بیمار در این مرکز با تعرفه دولتی پذیرش شد.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید حیدری با اعلام این خبر اظهار کرد: درمان بیماران سرطانی به سه شیوه جراحی و برداشتن غده سرطانی، شیمی درمانی و پرتو درمانی صورت می‌گیرد که در همدان به علت نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز از دو شیوه نخست برای درمان این بیماری استفاده می شد.

حیدری با بیان اینکه پرتو درمانی با نظر پزشک متخصص از این پس در این مرکز انجام می‌شود، ادامه داد: پیشتر به علت نبود این خدمت، فرد سرطانی مجبور به مراجعه به خارج از استان و یا پرداخت هزینه‌های گزاف در بخش خصوصی می‌شد.

وی اظهار کرد: دو دستگاه شتاب‌دهنده با هزینه کرد ۴۵۰ میلیارد ریال خریداری شده که هم اینک برای خرید این دستگاه‌ها باید دست کم پنج هزار میلیارد ریال پرداخت کرد.

مدیر مرکز جامع سرطان همدان اضافه کرد: با راه‌اندازی و آغاز پذیرش این مرکز، روزانه می‌توان ۳۰ تا ۴۰ بیمار سرطانی را در یک شیفت کاری هفت ساعته پذیرش کرد.

حیدری افزود: هزینه پرتو درمانی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با راه‌اندازی این مرکز، میزان هزینه دریافتی از بیمار ۱۰ درصد رقم یاد شده می‌شود.

وی اظهار کرد: هزینه پرتو درمانی بر اساس تعرفه خدمات پزشکی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می‌شود.

مدیر مرکز جامع سرطان همدان همچنین گفت: در حال حاضر هشت تخت برای انجام شیمی درمانی در این مرکز وجود دارد. همچنین معاینه و ویزیت بیماران در درمانگاه توسط چهار رادیو انکولوژیست صورت می‌گیرد.

حیدری افزود: با توجه به مجهز بودن مرکز جامع سرطان به دستگاه سی تی اسکن، در صورت تجویز پزشک نیازی به مراجعه به خارج از مرکز نیست و این کار در همین محل صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: روزانه ۵۰ بیمار به مرکز جامع سرطان مراجعه می‌کنند که برای ۲۰ تا ۲۵ نفر شیمی درمانی صورت می‌گیرد و مابقی تنها ویزیت یا عکس برداری صورت می‌گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن