Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انجام بیش از ۷۷ هزار ماموریت اورژانسی در همدان

انجام بیش از ۷۷ هزار ماموریت اورژانسی در همدان

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام ۷۷ هزار و ۲۹۱ ماموریت اورژانسی طی امسال در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا شکوهی با اشاره به ۲۶ شهریورماه روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: نقش مهم اورژانس و فوریت‌های پزشکی بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه این مجموعه در استان با داشتن نیروی متخصص و تلاش‌گر همواره توانسته است یارگیر مردم به ویژه در وقوع حوادث باشد.

وی از وجود ۶۶ پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ نیروی ستادی و عملیاتی، یک پایگاه هوایی، ۹۵ آمبولانس، یک فروند بالگرد، چهار دستگاه موتورلانس، یک بیمارستان صحرایی ۳۵ تخت‌خوابه و یک اتوبوس آمبولانس اتاق عمل خدمات در سطح اورژانس استان ارائه می‌شود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۰ هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ انجام شده که ۶۳ هزار و ۵۰۰ مورد از آن منجر به ماموریت شده و متاسقانه ۲۳ هزار مورد نیز مزاحمت تلفنی بوده است گفت: ۱۰ درصد تلفن‌های اورژانس را مزاحمت تلفنی تشکیل می‌دهند و این متاسفانه می‌تواند خدمتگذاری ما را به تاخیر بیاندازد و می‌طلبد در این زمینه بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه امسال ۲۸۹ هزار و ۹۶۶ مورد تماس با اورژانس صورت گرفته که ۷۶ هزار و ۲۹۱ مورد آن منجر به ماموریت شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به طور متوسط در جاده‌ها ۱۵ دقیقه و شهرها بین ۸ تا ۱۰ دقیقه است.

شکوهی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر ۹۸ درصد مردم از عملکرد اورژانش ۱۱۵ همدان رضایت دارند تصریح کرد: در این بین ۹۰ درصد رضایت کامل ثبت شده و هشت درصد رضایت نسبی بوده و دو درصد هم رضایت نداشتند که درصددیم این عدم رضایت را به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه تمام خدمات اورژانس رایگان است و ماهانه به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان هزینه اورژانس هوایی می‌شود عنوان کرد: به طور متوسط هر ماه ۱۰ ماموریت هوایی در استان انجام می‌شود این در حالی است که هزینه‌ای از بیمار دریافت نمی‌شود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در اربعین حسینی اورژانس پیش‌بیمارستانی همدان معین کرمانشاه بود و اقدامات اورژانسی در پایانه‌های مرز خسروی و مهران انجام شد افزود: از پنجم شهریورماه در مرز خسروی ۲۵ نیروی درمانی مستقر شدند و به زائران خدمات ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه از هفتم شهریورماه نیز تیم درمانی هفت نفره در نقطه صفر مرزی مهران مستقر شدند گفت: این تیم نیز به تعداد قابل توجهی از زائران حسینی خدمات ارائه کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن