Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سینماگران ‌استان همدان صاحب خانه شدند

سینماگران ‌استان همدان صاحب خانه شدند

استاندار همدان از افتتاح نخستین خانه سینماگران در استان خبر داد و گفت: نخستین خانه سینمای رسمی کشور ذیل قانون در استان تشکیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: این خانه صنفی به منظور احیا، تقویت و ساماندهی 32 تشکل و انجمن در حوزه سینما ایجاد شده و نخستین خانه رسمی کشور است که بعد از تصویب اساسنامه عضوگیری آن آغاز می شود.

وی افزود: خانه سینماگران که در حال حاضر در تهران فعالیت دارد بیشتر یک انجمن سینمایی است به همین علت می توان مدعی شد نخستین خانه سینما در استان همدان فعالیت پیدا خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه سینماگران جوان ایده های بسیارخوب و خلاقانه ای دارند که در صورت حمایت از آنها می توان آثاری فاخر در جامعه سینمایی تولید کرد، گفت: یکی از مهم ترین اعداف تاسیس خانه سینما در همدان پرورش استعدادهای جدید و حمایت از تولیدات فرهنگی و سینمایی است.

قاسمی فرزاد با اشاره به فعالیت هنرمندان با استعداد و پیشرو در حوزه سینمای استان، افزود: می‌توان از این ظرفیت مغتنم در راستای شناساندن هنر و توان هنری استان بهره برد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و تعالی فرهنگی، برنامه های متعددی داشته است، ادامه داد: فعالیت های هنری و سینمایی و احیای سینماهای  راکد از جمله این برنامه هاست که تلاش زیادی برای تحقق آن صورت می گیرد.

استاندار همدان ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب از جمله هنرهای سینماگران دانست و تاکید کرد:  باید از این ظرفیت برای ارائه مفاهیم ناب، ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ ایرانی و اسلامی بیش از پیش بهره برد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن