Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت ۲۵ میلی‌متری باران در همدان

ثبت ۲۵ میلی‌متری باران در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: برای امروز وزش باد شدید پدیده‌ای غالب خواهد بود، البته بارش‌های موقت برف و باران را تا اوایل امشب و عمدتاً در نیمه‌جنوبی استان خواهیم داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله زاهدی در تشریح وضعیت جوی استان با اشاره به اینکه دمای فعلی شهر همدان ۸ درجه سلسیوس بوده که کاهشی است، مطرح کرد: از امشب با کاهش ابرناکی‌ها، کاهش محسوس دما را در استان داریم و برای صبح فردا دمای کمینه در اکثر نقاط استان تا ۵ درجه سلسیوس زیر صفر هم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه یعنی فردا به بعد، آسمان استان عمدتاً صاف تا قسمتی ابری خواهد بود البته طی ساعتی از بعدازظهر پنجشنبه و پنجشنبه شب افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت.

زاهدی گفت: روز گذشته بیشینه دما از فامنین با ۱۳ درجه سلسیوس گزارش شد و صبح امروز دمای کمینه را از گل تپه با منفی یک درجه سلسیوس داشتیم در ضمن دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۱ و ۲ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بارش باران و برف را در تمام نقاط استان داشتیم به طوریکه بارش برف در محیط شهری خوب نبود، اظهار کرد: بارش برف گردنه‌ها و دامنه ارتفاعات از عباس‌آباد به بالا و گنجنامه را سفیدپوش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان سرعت وزش باد در همدان را ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت دانست و یادآور شد: سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاه ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در درون شهر بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر متغیر بوده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۲۵ میلی‌متر بارش در سطح استان همدان ثبت شده است، مطرح کرد: میزان بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی همدان زاغه ۵۶ میلی‌متر، تاریکدره ۵۱ میلی‌متر، سعیدیه ۴۴ میلی‌متر، دانشگاه بوعلی‌سینا ۴۰.۳ میلی‌متر، فرودگاه ۲۷.۸ میلی‌متر، اشتران ۳۹.۱ میلی‌متر، تویسرکان ۳۱.۵ میلی‌متر، فامنین ۳۳ میلی‌متر، رزن ۲۷ میلی‌متر، کبودراهنگ ۲۶ میلی‌متر، بهار ۲۳.۶ میلی‌متر، قهاوند ۲۳.۲ میلی‌متر، نهاوند ۱۸.۸ میلی‌متر، گل‌تپه ۱۵.۵ میلی‌متر، اسدآباد ۱۶.۱ میلی‌متر، شیرین‌سو ۱۱.۹ میلی‌متر و ملایر ۱۸ میلی‌متر ثبت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن