Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شکارچی جوجه تیغی و لاک پشت در نهاوند به حبس محکوم شد

شکارچی جوجه تیغی و لاک پشت در نهاوند به حبس محکوم شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: فردی که اقدام به شکار لاک پشت و جوجه تیغی کرده بود با حکم قاضی به تحمل بیش از چهار ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش "همدان نیوز"، عزیز قیاسی بیان کرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز گونه های وحشی و انتشار آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس فیلم منتشره در فضای مجازی، این فرد جوجه تیغی (تشی) را شکار کرده و در حال سلاخی آن است هر چند پس از دستگیری، متهم منکر این موضوع بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: مصرف گوشت گونه های وحشی نظیر گراز، جوجه تیغی و خرگوش در بین اهل تشیع مرسوم نیست اما دیگر ادیان و مذاهب متقاضی دریافت مجوز شکار برای این گونه ها هستند.

قیاسی اظهار کرد: همچنین این شکارچی متخلف، لاک پشت را زنده گیری کرده و در منزل به عنوان اسباب بازی فرزندش نگهداری می کرد.

وی گفت: پرونده متهم پس از تکمیل تحویل مرجع قضایی در نهاوند شد که حسب صدور کیفر خواست از دادسرا و رای صادره از محاکم کیفری ۲، شکارچی متخلف به تحمل چهار ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری، پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح شکاری مربوط در حق دولت محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند یادآوری کرد: ۱۲ پرونده از ابتدای سال تاکنون برای شکارچیان و متخلفان زیست محیطی تشکیل و تحویل مرجع قضایی شده که هفت پرونده منتج به صدور رای شده است و از این تعداد هفت پرونده مربوط به حوزه طبیعی و مابقی تخریب، تصرف و آلودگی هوا بوده است.

قیاسی از همه مردم خواست در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی می داند با ضابطان محیط زیست و نیروهای انتظامی همیاری و همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و شکار و صید غیرمجاز آن را به یگان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن