Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۲۷۰ بیمار خارجی در بیمارستان های همدان پذیرش و درمان شدند

۲۷۰ بیمار خارجی در بیمارستان های همدان پذیرش و درمان شدند

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۷۰ بیمار خارجی امسال در هشت مرکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت این استان پذیرش و درمان شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، ویدا سمیعی اظهار کرد: هشت مرکز گردشگری سلامت این استان شامل چهار بیمارستان دولتی و خصوص قلب فرشچیان، بعثت، بوعلی سینا و آتیه تامین اجتماعی، ۲ مرکز جراحی محدود افق و شفا و ۲ مرکز دندانپزشکی آراد و آینده هستند که برای پذیرش و درمان بیماران خارجی مجوز دارند.

وی اضافه کرد: این مراکز از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰ بیمار از کشورهای عراق، تاجیکستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه، شمال عراق، سلیمانه و اربیل را پذیرش و مداوا کردند که این آمار در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۹۰ بیمار بوده است.

مسوول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه میزان پذیرش بیماران خارجی در این استان روند رو به رشدی دارد اظهار کرد: همدان به عنوان قطب گردشگری غرب کشور شناخته می شود و در سال ۲۰۲۴ نیز به عنوان پایتخت آسیایی گردشگری معرفی شده است.

دکتر سمیعی ادامه داد: همدان ظرفیت بالایی در همه حوزه های گردشگری به خصوص گردشگری سلامت دارد در این راستا علوم پزشکی همدان از ۲۳ بهمن امسال در نمایشگاه بین المللی گردشگری در شاخه گردشگری سلامت حضور یافت.

وی گفت: هشت مرکز گردشگری سلامت دارای مجوز پذیرش بیماران بین المللی این استان در این نمایشگاه تا ۲۶ یهمن حضور دارند و معاون درمان وزیر بهداشت و رییس اداره نظارت و ارزیابی این وزارتخانه در بازدید از غرفه های همدان ابراز رضات کردند.

مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: گردشگذری سلامت یکی از صنعت های درآمد زا است که به ویزه در شرایط تحریم این صنعت مورد توجه مسئولان و ذی نفعان است.

سمیعی افزود: ایران از منظر پزشکی حرف اول منطقه را می زند در این میان همدان نیز به واسطه داشتن جراح و پزشکان توانمند و زبده، استاد تمام، پرسنل ویژه درمان، پرستاران آموزش دیده و مسلط به دست کم یک زبان خارجی، اتاق های پذیرش و بستر بیمار منطبق با استاندرادهای بین المللی، از استان های شهره در حوزه پزشکی محسوب می شود.

وی بیان کرد: زیر ساخت های لازم برای گردشگری سلامت بدون دریافت بودجه ای از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تنها از طریق امکانات و منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین شده است.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: توجه و تقویت گردشگری سلامت دومین راهبرد استان برای ارز آوری است چرا که درآمد زایی در این زمینه بسار بالا است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن