Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی طرح بازآفرینی شهرهای استان همدان مصوب شد

طرح بازآفرینی شهرهای استان همدان مصوب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت استاندار همدان در کمیسیون ماده پنج، طرح بازآفرینی همه شهرهای همدان به عنوان نخستین استان کشور تصویب شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید صالحی امیر افزود: پس از بررسی کارشناسانه و در نظر گرفتن همه موارد، محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شده است.

وی اظهار کرد: همدان نخستین استانی هست که طرح بازآفرینی همه ۳۲ شهر آن مصوب شده است و تلاش داریم اقدامات لازم برای بهسازی و نوسازی مناطقی از بافت فرسوده آن انجام شود.

صالحی امیر تصریح کرد: هم اینک محدوده محلات هدف بازآفرینی ۳۲ شهر استان مشخص و در سامانه "ستاد ملی بازآفرینی" بارگذاری شده که امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی برای همه ساکنان و سازنده ها و مالکان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: محدوده بازآفرینی ۹ شهر شامل مراکز شهرستان‌ها، از جمله همدان، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، رزن، کبودرآهنگ، بهار و فامنین نیز در سال ۱۳۹۵ مصوب شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: در سال گذشته محدوده‌های بازآفرینی سه شهر لالجین، گیان و قهاوند مصوب شد و امسال نیز محدوده ۲۰ شهر دیگر به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: محدوده‌های بازآفرینی شهرهای نهاوند و بهار مورد بازنگری قرار گرفت و برای شهرهای جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح آباد، مهاجران، شیرین سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس و دمق مورد موافقت قرار گرفت.

صالحی امیر خاطرنشان کرد: با ضوابط تشویقی کالبدی بافت‌های ناکارآمد شهرهای لالجین، قهاوند، جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح‌آباد، مهاجران، شیرین‌سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس، دمق و کبودرآهنگ موافقت شده است.

وی تاکید کرد: این ظرفیت برای مردم به منظور استفاده از تسهیلاتی است که دولت برای بازآفرینی محلات هدف از جمله مشوق های مالی، اداری و کالبدی و حتی عوارضی که در بافت‌های فرسوده وجود دارد در نظر گرفته است، این اتفاق بی نظیری بود که با هدایت مردم موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی شناسایی محلات هدف در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری شدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: طرح کلید به کلید فرصت طلایی برای سرعت بخشی به بازآفرینی محلات شهری و بهبود کیفیت محیط زندگی شهری در محلات هدف بازآفرینی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط و همچنین همراهی و مشارکت مردم، شاهد تحولات مثبتی در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرهای استان همدان باشیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن