Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی دوچرخه سواری به جمع ورزش های همگانی همدان پیوست

دوچرخه سواری به جمع ورزش های همگانی همدان پیوست

رییس هیات ورزش های همگانی استان همدان گفت: برای نخستین بار در ورزش استان همدان با انعقاد تفاهم نامه همکاری با هیات دوچرخه سواری، این رشته ورزشی به جمع ورزش های همگانی پیوست.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، در نشست با رییس هیات دوچرخه سواری همدان اظهار کرد: برگزاری همایش های مشارکتی دوچرخه سواری و پیاده روی، اجرای همایش های مختلف با همکاری فدراسیون ورزش های همگانی در روز ملی دوچرخه سواری و شرکت در دوره های مربیگری آمادگی جسمانی درجه سه برای مربیان و ورزشکاران فدراسیون دوچرخه سواری به صورت نیم بها از مفاد این تفاهم نامه است.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در همایش های تلفیقی پیاده روی و دوچرخه سواری اهدای جوایز به صورت قرعه کشی و اختصاصی برای دوچرخه سواران شرکت کننده در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه براساس تفاهم نامه 6 بندی منعقد شده بین فدراسیون های همگانی و دوچرخه سواری کشور و با هدف رشد و ارتقاء بیشتر و بهتر فرهنگ استفاده از دوچرخه به صورت همگانی در میان افراد مختلف جامعه اجرایی شده است.

سبزواری افزود: همکاری نزدیک هیات های دوچرخه سواری و همگانی در راستای برنامه های عمومی و ترکیبی، برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهرستان های فعال و بیشتر شدن دوچرخه در جوایز همایش های پیاده روی های استانی از دیگر اهداف این تفاهم نامه منعقد شده است.

رییس هیات دوچرخه سواری همدان نیز با تاکید بر ضرورت همگانی شدن ورزش دوچرخه سواری گفت: همگانی شدن این ورزش به ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه کمک شایانی می کند.

علی ثقفی افزود: بارها درخواست نشست های تخصصی پیرامون تعیین یکروز از هفته به عنوان روز بدون دوچرخه با حمایت مسئولان و مشارکت آحاد جامعه را داشته ایم که متاسفانه تاکنون اقدامی نشده است.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه بین هیات های همگانی و دوچرخه سواری استان همدان به طور حتم زمینه ساز ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و گسترش این رشته ورزشی در بین اقاشر مختلف جامعه می شود.

ثقفی بیان کرد: حضور دوچرخه سواران به صورت عمومی در همایش های ورزش صبحگاهی و پیاده روی همگانی باعث می شود تا مردم توجه لازم را به لزوم استفاده از دوچرخه داشته باشند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تقویت رشته دوچرخه سواری به صورت همگانی یکی از اولویت های این هیات قرار دارد و نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

در این نشست مقرر شد فراخوان حضور دوچرخه سواران به صورت عمومی در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همدان اعلام شود.

همدان نهم مهرماه امسال میزبان همایش بزرگ پیاده روی 300 هزار نفری است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، دوچرخه سواران علاقه مند نیز می توانند ضمن ثبت نام، در این همایش حضور یابند.

هم اکنون بیش از 500 دوچرخه سوار به صورت عمومی و غیر حرفه ای در استان همدان فعالیت دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن