Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی انتشار فراخوان جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان

انتشار فراخوان جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان

فراخوان اولین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان با نام «عاشیقلار بایرامی» منتشر شد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این خصوص گفت: این جشنواره با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و عاشیقی و با توجه به وجود پتانسیل های منحصر به فرد در حوزه موسیقی ترکی و عاشیقی و همچنین وجود هنرمندان برجسته و صاحب نام بومی در استان به میزبانی شهرستان کبودراهنگ برگزار می‌شود.
احمدرضا احسانی ضمن دعوت از هنرمندان، پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار موسیقی برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: اجرای موسیقی عاشیقی در سه بخش بصورت غیر رقابتی و آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی به صورت رقابتی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان در بخش موسیقی عاشیقی (غیررقابتی) می‌توانند در سه محور اجرای داستان ها و مقام ها توسط ساز چگوور؛ اجرای داستان ها و مقام ها توسط ساز تار و اجرای مقام های ویژه موسیقی ترکی همدان با ساز بالابان و سرنا، با ارائه آثار و تکمیل فرم درخواست در جشنواره شرکت کنند.
احسانی درباره بخش آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی (رقابتی) هم توضح داد: در این بخش محققان و تولیدکنندگان آثار صوتی می‌توانند با ارسال اثر خود که در بازه زمانی 1395 به بعد در زمینه کتاب، مقاله ، و آلبوم منتشر کرده اند، اقدام به شرکت در همایش نمایند و در این بخش در سه حوزه کتاب و مقاله و آلبوم به اثر برگزیده جایزه اختصاص داده می شود.
علاقمندان برای دریافت فرم شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نشانی https://hamedan.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن