Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی

مه شدید همراه با بارش برف در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از بارش برف و باران در محورهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان همدان مه‌آلودگی شدید با بارش برف وجود دارد.

مصرف بیش از حد قلیان توسط زنان/ خطر نازایی در کمین است

فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی با بیان اینکه در حال حاضر متأسفانه شاهد مصرف بیش از حد قلیان در بانوان هستیم، مطرح کرد: این موضوع در زنان احتمال نازایی، سقط‌جنین، تولد نوزادان نارس و کم‌وزن را افزایش خواهد داد.

مه غلیظ در همدان وسعت دید رانندگان را به ۲۰ متر کاهش داد

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: مه غلیظ وسعت دید رانندگان را در آزادراه همدان - ساوه به حدود ۲۰ متر و شدت مه گرفتگی در قسمتی از این آزاد راه از جمله مسیر چوپقلو و تجرک به ۱۰ متر کاهش داده است.

دمای هوای همدان به ۱۰ درجه زیر صفر رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد رسید.

فعالیت سامانه بارشی نسبتا قوی از اواخر هفته‌جاری در همدان

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از فعالیت سامانه بارشی نسبتا قوی از اواخر هفته جاری در سطح این استان خبر داد.

همدان دومین مرکز استان سرد کشور/ کاهش دما در برخی نقاط به منفی ۱۵ درجه سانتیگراد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: کمینه دما در استان طی شب گذشته در گل تپه و بهار به منفی ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید، همچنین همدان نیز با منفی ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر پس از اردیبل با 12 درجه زیر صفر دومین مرکز استان سرد کشور بود.

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد: از چهارشنبه شب، با افزایش ابر بارش باران به شکل رگباری و حتی احتمال پدیده رعد و برق را تا اوایل هفته آینده می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

کاهش محسوس دمای هوای همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای صبحگاهی همدان از فردا / پنجشنبه/ در برخی از نقاط کاهش محسوس دارد و ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.

تداوم افزایش دما در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی پایداری نسبی وضعیت جوی، روند افزایش سه تا چهار درجه ای دمای هوا در بیشتر نقاط استان تا چند روز آینده تداوم دارد.

تقویت سامانه بارشی در همدان/ارتفاع برف به ۱۵ سانت می‌رسد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از تقویت سامانه بارشی برای امشب و فردا در سطح استان خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها به ویژه در شهر همدان بیشتر می‌شود به طوریکه بارش حداقل ۱۰- ۱۵ سانتی‌متر برف در سطح شهر خواهیم داشت.

سردردهای مستمر و دائمی خود را جدی بگیرید

متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: سردرد همیشگی و طولانی‌مدت، یک‌طرفه، ضربان‌دار، سردردی که در خواب بیشتر می‌شود و فرد به علت درد شدید از خواب بلند می‌شود خطرناک بوده و لازم است که بیمار بلافاصله به پزشک مراجعه کند، معمولاً این نوع سردرد با مصرف مسکن‌ها آرام نمی‌شود.

فعالیت دو سامانه بارشی طی هفته آینده در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از فعالیت دو سامانه بارشی نسبتا سرد طی هفته آینده در استان همدان خبر داد.

بیش‌فعالی ۵ درصد کودکان مدرسه‌رو/شیوع ۹ برابری این اختلال در پسران

یک دکترای تخصصی روانشناسی با تأکید بر اینکه بازیگوشی و عدم تاب‌آوری کودکان را به حساب اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه نگذارید، اعلام کرد: ۵ درصد کودکان مدرسه‌رو دارای اختلال کم‌توجهی همراه با بیش‌فعالی هستند و این اختلال در پسران بین ۲ تا ۹ برابر بیشتر شیوع دارد.