Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا هوشمندسازی انبار مرکزی اداره رفع تخلفات شهری همدان

هوشمندسازی انبار مرکزی اداره رفع تخلفات شهری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هوشمندسازی انبار مرکزی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: طی ۱۱ ماه گذشته با تلاش بی وقفه اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تحولات خوبی در این بخش ایجاد شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی فتحی در بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری شورا از انبار اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان، افزود: در مدت ۱۱ ماه گذشته در مباحث امنیتی، عمرانی و اداری انبار مرکزی شهرداری همدان که محل نگهداری اموال ضبط شده حوزه‌های مختلف کنترل ساختمان و رفع سد معبر بوده تحولات ویژه‌ای صورت گرفته است.
فتحی اضافه کرد: اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری در امر تجهیز، تغییر و تحولات این حوزه به ویژه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری بسیار خوب عمل کرده به گونه‌ای که شاهد تحولات بالای ۹۰ درصد در این بخش هستیم.
وی با اشاره به نگهداری انواع وسایل ضبط شده شهروندان، اظهار کرد: بر اساس تحولات صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ترخیص وسایل ضبط شده کاملاً به صورت نظام‌مند انجام شده و نگهداری این اموال نیز در فضای کاملاً امن و تحت کنترل دوربین‌های مدار بسته و نگهبانی صورت می‌پذیرد.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز فرماندهی ۷۰، تمامی اقدامات و کارهای سد معبر و کنترل ساختمان با برنامه‌ریزی مناسب پیگیری می‌شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از اقدامات خوب اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری راه‌اندازی سامانه ترخیص و استرداد اموال و الکترونیکی کردن این فرایند برشمرد و یادآور شد: استفاده از علم و فناوری روز در حوزه مدیریت شهری ضروری است و می‌تواند در کاهش بروکراسی اداری کمک نماید که در این راستا راه‌اندازی سامانه ترخیص نیز فرآیندی است که علاوه بر کاهش این معضل در کاهش استفاده از کاغذ و صرفه‌جویی در زمان و نیز مستند سازی تمامی وقایع بسیار حائز اهمیت است.
فتحی اضافه کرد: همانگونه که محمد گلشن مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری تحول بزرگی در مرکز ۱۳۷ ایجاد کرد در این اداره نیز تحولات خوبی را انجام داده که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یادآور شد: با توجه به الحاق سه روستا به شهر همدان شهرداری به تجهیزات و نیروهای انسانی بیشتری برای کنترل ساخت و سازها نیاز دارد.
مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان نیز در این بازدید با اشاره به تجهیز انبار مرکزی شهرداری، گفت: در مدت ۱۱ ماه گذشته اقدامات قابل توجهی از جمله ایجاد ۲۰ خدمت در این انبار صورت گرفته است.
محمدعلی گلشن افزود: به دلیل کاهش هزینه، جلوگیری از جعل اسناد و تسهیل امور مردم و به منظور استرداد اموال توقیفی، ارتباط بین این اداره و انبار مرکزی الکترونیکی شده است.
وی نصب دوربین‌های مداربسته، نصب برج نوری برای روشنایی محوطه انبار، ایمن سازی سوله مرکزی، نصب تابلو برق در راستای بالا بردن ضریب امنیتی انبار و وسایل ضبط شده شهروندان را از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد و یادآور شد: ۱۸۰ متر حفاری و لوله کشی برای آب‌رسانی به انبار مرکزی و نیز ساخت اتاق بایگانی برای حفظ اسناد ترخیص انبار انجام شده است.
وی همچنین از ساخت اتاق ترخیص انبار خبر داد و یادآور شد: نصب دکل‌های مخابراتی برای ارتباط تصویری و سامانه ارتباطی، نصب در ورودی جابجایی اموال قدیمی، تسطیح راه انبار از دیگر اقدامات شاخص در این مدت بوده است.
وی همچنین به راه‌اندازی سامانه ترخیص و استرداد اموال و الکترونیکی کردن این فرایند اشاره کرد و گفت: تمامی این اقدامات برای افزایش سطح امنیت مجموعه و نگهداری از اموال مردم و نیز تسهیل در امور اداری مردم صورت گرفته است.
گلشن همچنین گفت: ما به عنوان خادمان مردم وظیفه خود می‌دانیم که هر روز با نوآوری، گامی در جهت رضایتمندی شهر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان برداریم.
وی با بیان اینکه تمامی اموال با ارزش توقیف شده مردم، در داخل سوله و زیر نظر دوربین‌های نظارتی به صورت پویا نگهداری می‌شود، افزود: پس از آنکه شهروندان با مراجعه به شهرداری مناطق و دریافت مجازات مربوطه در حوزه‌ مسکونی، تجاری و باغات به این اداره مراجعه و نسبت به ترخیص اموال خود اقدام می‌کنند.
وی اظهار کرد: امید است با روند هوشمندسازی و فرآیندی شدن امور، شاهد کاهش تخلفات ساختمانی، حفظ باغات و تسهیل امور مردم در ارتباط با این اداره باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن