Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم احتمال دارد همدان قرمز شود

احتمال دارد همدان قرمز شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان  گفت: هر چند هم اینک هیچیک از شهرستان های این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد اما احتمال بازگشت استان همدان به وضعیت قرمز زیاد است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر رشید حیدری مقدم اظهار داشت: پایین بودن شاخص استفاده از ماسک به ویژه در روستاها و حاشیه شهرها و استفاده از ۱۰۰ درصد ظرفیت تالارها به جای ۳۰ درصد از نگرانی های جدی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی تنها راه چاره و علاج پیشگیری از موج جدید اپیدمی کرونا با توجه به تجربه مثبت سایر کشورها تزریق واکسن دانست و گفت: تاخیر در این کار در افزایش مرگ و میرها موثر است.

رییس دانشگاه اضافه کرد: بیش از ۹۰ هزار دوز نخست و ۴۳ هزار و ۴۱۱ هزار دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده و با در نظر گرفتن سه هزار دوز واکسن پاستور تزریق شده در مجموع حدود ۱۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: ۶۳ هزار نفر از ساکنان این استان بالای ۷۰ سال سن دارند که ۶۱ هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و در صورت اپیدمی این ویروس احتمال مرگ افراد بالای ۷۰ سال کم است.

دکتر حیدری‌مقدم گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده همچنین در این مدت زمان ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۲ مورد بود که ۷۳ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن