Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌های همدان

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌های همدان

استاندار همدان گفت: بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح در زمینه زیرساخت‌ها به ویژه برق در استان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید سعید شاهرخی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه  توسعه استان را بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی کردیم اظهار داشت: یکی‌از اقدامات مهم در روزهای آغازین تصدی مسئولیت خود، تدوین یک برنامه و نقشه راه بود که به‌عنوان شفافیت در برنامه‌ها اعلام عمومی شد.

وی با اشاره به اینکه استان دارای برنامه توسعه است که بر اساس ظرفیت‌های موجود احصا و تدوین شده و به تفکیک شهرستان در دستور کار قرار‌ گرفت افزود: مطالعاتی که در زمینه حمل و نقل ریلی انجام شده کامل و جامع است، در همین راستا نیز اتصال ریل راه آهن همدان به ملایر در حال انجام است.
استاندار همدان با این توضیح که توانستیم در مدت مسئولیت خود، سد‌های شنجور، سرابی و نعمت‌آباد را تکمیل کردیم مطرح کرد: در حال حاضر آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر انجام شده و ساخت سد‌های خرم‌رود و گرین که در مجموع حدود 700 میلیارد تومان اعتبار دارد نیز در حال اجرا است.
وی  با بیان اینکه بعداز 18 سال و با حمایت‌های و تلاش‌های جدی مسئولان، پتروشیمی هگمتانه در استان که محصولات مرغوب و ارزآوری نیز دارد، به بهره‌برداری رسید گفت: علاوه براین کار توانستیم آب پتروشیمی ابن سینا را با 4 و نیم میلیون مترمکعب تامین و مجوز پتروشیمی نهاوند را نیز کسب کنیم پروژه ای که آب مورد نیاز آن از محل تصفیه آب نهاوند تامین می‌شود.
شاهرخی از اجرای بیش از 1200 میلیارد تومان طرح در زمینه زیرساخت‌ها به ویژه برق در استان خبرداد و بیان کرد: در استان همدان در بخش تامین برق اقدامات مهمی انجام داده شده که نتیجه آن بیمه شدن استان در این عرصه است.
وی ادامه داد: در حوزه و بهداشت و درمان فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌ای مانند ساخت و اجرای بیمارستان فرشچیان با 217 تخت، بیمارستان بهار با 84 تخت، بیمارستان اسدآباد با 128 تخت، بخش سوختگی بعثت با 50 تخت، بیمارستان نهاوند با 150 تخت، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان، بیمارستان 1000 تختخوابی اکباتان، بیمارستان رزن، بیمارستان فاطمیه انجام شده که هر کدام منشا تحولات مهمی در استان و منطقه خواهند بود.
استاندار همدان با این توضیح که  توانستیم با جلب نظر سازمان برنامه و بودجه و دولت، همدان را به پزشکی غرب کشور تبدیل کنیم افزود: تلاش ما در مدت مسئولیت، دوری از حاشیه‌ها و بگومگو‌های سیاسی بی‌نتیجه بوده است به همین دلیل نیز  تمرکز ما معطوف بر خدمت به مردم و توسعه استان بوده است.
وی همچنین از افتتاح  287 پروژه در حوزه‌های مختلف با بیش از 3500میلیارد تومان  اعتبار در همدان خبر داد و گفت: بیش از 350 مراکز جامع خدمات بهداشتی روستایی در طول این مدت احداث شده‌ که تا 30سال آینده استان را در این زمینه بی‌نیاز کرده است.
شاهرخی بیان کرد: در شهرستان درگزین، نیز گاوداری‌های 4گانه‌ 6 هزار رأسی تمام شده و آماده افتتاح است و در ادامه آن سه گاوداری دیگر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن