Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم منابع بانکی از همدان خارج نشود

استاندار همدان:
منابع بانکی از همدان خارج نشود

استاندار همدان گفت: هدایت بخش قابل توجهی از منابع بانکی به خارج از استان و سرمایه گذاری در مناطقی به جز این استان قابل پذیرش نیست.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست اعضای شورای هماهنگی بانک های استان همدان افزود: بانک ها و موسسه های بخش خصوصی فارغ از هر نوع مکاتبه و دریافت مجوز از مسئولان مافوق، مکلف به ارائه گزارش فصلی به استانداری در زمینه فعالیت ها، درآمد هزینه و میزان جذب منابع و پرداخت تسهیلات با ریز مشخصات دریافت کنندگان وام بانکی هستند.
وی با بیان اینکه باید تصویر و گزارش شفافی از گردش مالی بانک های خصوصی در دست استان باشد افزود: انتظار مسئولان از مجموعه امور بانکی استان، همراهی مدیران در تحقق اشتغال و سرمایه گذاری است و با این رویکرد سرمایه و منابع لازم را در اختیار فعالان اقتصادی و تولید کنندگان برای راه اندازی واحد تولیدی قرار دهند.
استاندار همدان گفت: مشکل اصلی پیش روی رونق تولید، برای سرمایه گذاران جدید و کسانی که می خواهند سرمایه در گردش را افزایش دهند، کمبود اختیار بانک ها است.
قاسمی فرزاد ادامه داد: هر یک از بانک ها در بخش های مختلف تخصصی و عمومی حمایت لازم را از تولید داشته است و تولید کنندگان با حمایت بخش بانکی فعالیت های خود را پیش برده اند.
وی بیان کرد: سهم اعتبارات و تسهیلات طبق ابلاغ وزارت اقتصاد و دارایی، دست کم باید ۵۰ درصد اعتبارات به تسهیلات بانکی اختصاص یابد که طبق گزارش های موجود برخی از بانک ها منابع را در استان جمع آوری اما تسهیلات را به خارج از استان پرداخت می کنند.
استاندار همدان اظهار داشت: سهم این استان از محل اعتبارات تکلیفی بند الف تبصره ۱۸ حدود یک هزار میلیارد تومان است که برش بانکی آن نیز باید به زودی ابلاغ شود.
قاسمی فرزاد از مدیران بانک ها خواست میزان تسهیلات پرداختی از منابع بانک ها را دست کم ۵۰ درصد افزایش دهند و امید می رود در این راستا رقابت مثبت بین مجموعه بانکی در ارایه تسهیلات وخدمات در بخش تولید، صنعت و معدن و کشاورزی ایجاد شود.
وی خواستار پرداخت تسهیلات برای فعال کردن بخش گردشگری شد و افزود: توسعه بخش کشاورزی به ویژه رونق گلخانه در کاهش مصرف آب، بالا رفتن راندمان، افزایش اشتغال و بالا رفتن بهره وری کمک می کند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: بانک ها تسهیلات را از محل منابع داخلی، با رعایت عدالت شهرستانی و بخش های اقتصادی پرداخت کنند همچنین یک نسخه از قراردهای تنظیمی به مشتریان و متقاضیان تسهیلات ارائه شود.
«احمد توصیفیان» افزود: تلاش بانک ها در نزدیک کردن سپرده با نرخ تسهیلات و ضرورت وحدت رویه در تهیه شیوه نامه واحد در اخذ تضمین و وثیقه موجب تسهیل و توسعه اشتغال می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: در بخش کشاورزی طبق ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور مقرر شده بود که ۱۵ درصد تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی توسط بانک های غیر تخصصی صورت گیرد که این قانون اجرایی نشده است.
«منصور رضوانی جلال» افزود: هم افزایی در تحقق شعار سال باید افزایش یابد اما هم اینک حلقه مفقوده برای محقق شدن پیام نوروزی رهبری انقلاب اسلامی هم افزایی است چرا که برخی مواقع تسهیلاتی به اسم کشاورزی و تولید پرداخت شده که در این راستا هزینه نمی شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن