Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تحصیل ۲۳ دانش‌آموز دختر همدانی در زیرزمین

تحصیل ۲۳ دانش‌آموز دختر همدانی در زیرزمین

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری کارخانه کیوان همدان به بخش خصوصی تأکید کرد: پرونده صاحب کارخانه کیوان در کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفته است. این فرد ۲۴ شرکت در کشور دارد که همه تعطیل هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی شنبه ۱۲ آذرماه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار همدان، با بیان اینکه مسأله ساماندهی حواشی شهر مصوبه سفر مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: اگر قبلاً طرح جامع شهری مدیریت می‌شد، امروز با حاشیه نشینی مواجه نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع شهری باید مصوب شود اما نه با ۵۰۰ غلط و ایراد، یادآور شد: بعضی در فضای مجازی گفتند نماینده همدان باعث گرانی مسکن شده و به موضوع طرح جامع شهری ربط دادند. طرح جامع شهری همدان ۵۰۰ غلط داشت. کدام کار کارشناسی روی این طرح شده بود؟

ایرادات طرح جامع شهری زودتر برطرف شود

فلاحی ادامه داد: تعدادی از جوانان کارشناس این طرح را به صورت جهادی بررسی کرده و ایرادات و اشکالات آن را احصاء کردند و ما هم گفتیم این ایرادات برطرف شود که باید زودتر انجام شود تا منوچهری‌ها و حواشی شهر تکرار نشود.

وی تأکید کرد: قرارگاه خاتم را پای کار آوردیم تا با تهاتر حواشی شهر را بازسازی کند یعنی کلید در مقابل کلید. شب گذشته هم به شهردار همدان اعلام کردم اگر نیاز است کمیسیون ماده ۵ تشکیل شود، زودتر این کار انجام گیرد و زمین را زودتر تأمین کنیم.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با تأکید بر اینکه در این کشور هیچ کار نشدنی، نداریم، گفت: در کشور منابع و نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی داریم اما کارها با تأخیر انجام می‌شود و تأخیر هم آفات دارد. اگر جهادی کار کنیم مشکلات حل می‌شود.

مهاجرت یکی از دلایل پیری شهر همدان

فلاحی با اشاره به معضل اشتغال در همدان، مطرح کرد: معضل اشتغال دغدغه شبانه روزی ما شده است. جوان همدانی آواره تهران می‌شود تا کاری پیدا کند. یکی از دلایل پیری شهر همدان مهاجرت جوانان است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به اشتغال در همدان وجود دارد، بیان کرد: اشتغال نیاز به سرمایه‌گذار دارد و برای جذب سرمایه گذار باید امور را تسهیل کرد. نباید برای کسب و کارها پیچ و خم ایجاد کنیم.

فلاحی با بیان اینکه یکی از واحدهای تولیدی همدان دارای ۷۰۰ نفر نیروی کار است اما محیط زیست ایراد آلایندگی گرفته، تصریح کرد: نیروگاه مفتح همدان را خفه کرده است، قبلاً باید مدیریت می‌کردند که نکردند و امروز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل هستند.

صاحب کارخانه کیوان ۲۴ شرکت تعطیل در کشور دارد

وی با اشاره به واگذاری کارخانه کیوان همدان به بخش خصوصی تأکید کرد: پرونده صاحب کارخانه کیوان در کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفته است. این فرد ۲۴ شرکت در کشور دارد که همه تعطیل هستند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت اظهار کرد: صاحب کارخانه کیوان همدان ۳۰ هزار میلیارد به بنیاد ۱۵ خرداد بدهکار بوده، ۱۲۰۰ میلیارد فرار مالیاتی و گردش حساب شش ماهه اول ۱۶۰۰ میلیاردی دارد و با ۷۰۰ نفر کارگر کارخانه را تعطیل کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در برگزاری انتخابات شوراها خیلی‌ها ایجاد شبهه کردند، افزود: این دوره خیلی دقیق بود و در بحث نظارت هم سعی کردیم حق و حقوق کسی ضایع نشود.

فلاحی با اشاره به اینکه براساس استعلام مراجع قانونی کار را انجام دادیم، ادامه داد: برخی از افراد که به نتیجه اعتراض داشتند و تا مجلس هم آمدند، یکبار دیگر بازشماری کردیم و یک برگه رأی با نتیجه تفاوت نداشت.

مشکل آب شهر همدان موقت حل شد

وی با بیان اینکه در شهر همدان مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در بحث بحران آب کاری بود که می‌شد زودتر حل شود تا مردم دچار مشکل نشوند اما متأسفانه انجام نگرفت و به تأخیر افتاد.

فلاحی با اشاره به اینکه مشکل شهر همدان در بحث آب به‌طور موقت حل شد، تصریح کرد: همدان به آب پایداری نیاز دارد و اگر قرار است ۶۰ هزار مسکن هم به همدان اضافه شود حتماً نیاز است که آب را افزایش دهیم.

بحران برق را دریابید

وی با بیان اینکه دو هفته گذشته از برق باختر خواستیم بگوید درباره برق همدان چه کرده است؟ افزود: به وزیر گفتیم بحران آب موقتاً حل شده، بحران برق را دریابید. در حال حاضر برای صنایع ظرفیت نداریم.

فلاحی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پست‌های برق همدان بیشتر از ظرفیت کار می‌کنند، گفت: باید مشکلات پیش‌بینی شود، نگذارید به بحران برسد. فعلاً دو پست موقت گذاشته‌اند تا پست شهید همدانی و ... به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن خیلی از مردم از ما مطالبه می‌کنند، یادآور شد: مسکن مشکل اساسی شهر همدان است، این موضوع باید بالاخره حل شود. در شهر همدان باید از ظرفیت برخی زمین‌های موجود در شهرک‌ها استفاده شود.

اختلاف ۳ میلیونی در آمار خانه‌های خالی

فلاحی با تأکید بر اینکه مجلس در زمینه مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرده است، ادامه داد: ما قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرده و به دولت دادیم، دولت باید آمار آن را دربیاورد که دو میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد یا پنج میلیون؟

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا پنج میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: مالیات پلکانی بستیم تا بازار سیاه برای مردم درست نکنند.

وی با بیان اینکه جهش تولید مسکن مصوبه مجلس بوده است، تأکید کرد: دولت مکلف است سالی یک میلیون مسکن تولید کند و قانون سوم مسکن که در حال تدوین است، بحث اجاره بهاست به طوریکه با افزایش قیمت افزایش تعرفه اجاره‌بها را داریم که کار غلطی است و همین موضوع باعث شده بنگاه‌ها در شهر همدان به صورت قارچ گونه رشد کنند.

فلاحی با تأکید بر کار جهادی، اظهار کرد: اگر دولت در یک سال گذشته رشد اقتصادی و افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی داشته و توانسته کرونا را حل کند پس می‌تواند بازار را هم کنترل کند.

وی با بیان اینکه دولت موظف است بازار را کنترل کند، تصریح کرد: استاندار باید در استان بازار را کنترل کند. چقدر مردم اعتراض کنند؟ علت بهم ریختگی در بازار هم مدیریت اصلاح ارز ترجیهی بود.

فلاحی با اشاره به اینکه مدیریت ارز ترجیهی باید اصلاح می شد اما کی و چگونه؟ ادامه داد: دولت باید زمانی که مجلس می‌گفت این کار را انجام می‌داد به طوریکه باید صبر می‌کرد تا زیرساخت‌ها فراهم می‌شد.

دولت با اصلاح ارز ترجیحی، هم چوب را خورد هم پیاز را!

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: دولت اصلاح ارز ترجیهی را انجام داده و ارز ترجیهی را حذف نکرده اما هم چوب را خورد هم پیاز را! یارانه می‌دهد و بازار هم بهم ریخته است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش ما از هم پاشیده است، یادآور شد: دانشجویی که در دانشگاه شلوغ می‌کند، دانش آموزی است که از مدرسه به آن محیط رفته و هنوز استاد را ندیده است. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به کمبود ۴۰۰۰ معلم در شهر همدان، تصریح کرد: ۳۸۰ طلبه در قالب طرح امین در استان همدان وجود دارد که هنوز اجرایی نشده در حالیکه در سایر استان ها انجام شده است.

پاسخ به سوال "چرا از لرستان معلم به همدان می‌آید؟"

وی با بیان اینکه لرستان ۲۰۰۰ معلم می‌گیرد اما همدان ۵۰۰ نفر جذب می‌کند، گفت: بعد می‌گویند چرا از لرستان معلم به همدان می‌آید؟ چون لرستان از ظرفیت خود استفاده کرده است و مازاد معلم دارد و طبق قانون می‌تواند به استان های دیگر بفرستد و در استان همدان مدیریت نشده که امروز ۴۰۰۰ معلم کم داریم.

فلاحی با اشاره به اینکه ۲۳ دانش آموز دختر در همدان در زیرزمین درس می‌خوانند، بیان کرد: نظام اسلامی این همه پیشرفت و دستاورد داشته است و در عرصه‌های نظامی و... حرف برای گفتن دارد، وقتی دانش آموز این موارد را می‌بیند چطور باید توجیه کنیم؟ که نیاز است دولت این بخش را به‌طور ویژه ببیند.

وی با بیان اینکه سرانه مدارس ما کم است، یادآور شد: در استان همدان فضای آموزشی و معلم کم داریم. مدارسی وجود دارد که هنوز سیستم گرمایشی را در این شهر سرد روشن نکرده که نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان همکاری داشته باشند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن