Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فرودگاه همدان پرواز ندارد

فرودگاه همدان پرواز ندارد

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه درحال حاضر فرودگاه همدان پرواز مسافری ندارد، گفت: با چندین شرکت هواپیمایی برای برقراری مجدد پروازها صحبت شده اما متأسفانه استقبال نکردند و در حال حاضر هم فرودگاه همدان به‌صورت فعال کار خود را انجام می‌دهد ولی پرواز مسافری ندارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، قنبر خلیل پور در گفت‌وگو با ایسنا، از تأسیس آشیانه تعمیرات هواپیما جنب فرودگاه همدان به عنوان یک مجموعه تعمیراتی هواپیما خبر داد و افزود: این آشیانه از طرف وزارتخانه احداث خواهد شد وهواپیماهایی که نقص فنی داشته و یا آخرین پرواز خود را انجام می‌دهند به این مکان منتقل می‌شوند که تعمیرات بر روی آنها انجام شده و از قطعات آنها برای هواپیماهای دیگر استفاده کنند.
وی در تشریح آخرین وضعیت فرودگاه همدان، اظهار کرد: دو پرواز مسافری فرودگاه همدان که به‌صورت هفتگی انجام می‌شد مانند سایر فرودگاه‌ها در سراسر کشور به‌دلیل شیوع بیماری کرونا کنسل شده و هربار بعد از پیگیری برای برقراری این پروازهای مسافری با پیک دوم سوم و چهارم کرونا مواجه شدیم وهمچنان پرواز مشهد و کیش در همدان انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اخیرا پروازها در سایر فرودگاه‌های کشور برقرار شده است، افزود: با چندین شرکت هواپیمایی برای برقراری مجدد پروازها صحبت شده اما متأسفانه استقبال نکردند و در حال حاضر هم فرودگاه همدان به‌صورت فعال کار خود را انجام می دهد ولی پرواز مسافری ندارد.
کمبود ناوگان هواپیمایی در کشور
مدیر فرودگاه شهدا همدان با بیان اینکه پروازهای آموزشی در این فرودگاه انجام می‌شود، اضافه کرد: حدود چهار ماه پیش مدیرعامل شرکت هواپیمایی همکار به‌دلیل ابتلا به کرونا فوت شد و قبل ازآن ماهی۲۵۰ تا ۳۰۰  پرواز آموزشی و تفریحی انجام می‎شد که اکنون به ۴۰ تا ۵۰ پرواز رسیده است. همچنین پرواز بالگردهای امدادی مانند اورژانس، هلال احمر، نقشه‌برداری و نظامی انجام می‌شوند.
خلیل‌پور با بیان اینکه برای برقراری پرواز با شرکت هواپیمایی زاگرس صحبت شده و اکنون با چارترکننده در زمینه قیمت بلیط در حال مذاکره است که تا دوماه آینده پروازها دوباره برقرار شوند، گفت: در فرودگاه همدان از لحاظ پرسنل، باند و تجهیزات مشکلی وجود ندارد وهمه چیز نرمال است اما تاکنون نتوانستیم پرواز مسافری انجام دهیم چرا که شرکت‌های هواپیمایی با کمبود ناوگان مواجه بوده و ترجیح می‌دهند که در مناطق پرسودتر پرواز داشته باشند.
مدیر فرودگاه شهدا همدان با بیان اینکه مردم همدان فکر می‌کنند که فرودگاه غیرفعال است اما اینطور نبوده و زیر ساخت‌های لازم برای انجام پرواز مانند سابق وجود دارد و فرودگاه به‌صورت کامل آماده و درحال فعالیت است، ادامه داد: فرودگاه تعطیل نبوده و تنها نقطه ضعف آن نبود پرواز مسافری است که برای رفع این مشکل مسئولان استانی و نمایندگان باید به‌طور جد ورود پیدا کنند.
خلیل‌پور از تأسیس آشیانه تعمیرات هواپیما جنب فرودگاه همدان به‌عنوان یک مجموعه تعمیراتی هواپیما خبر داد و گفت: این آشیانه از طرف وزارتخانه احداث خواهد شد و هواپیماهایی که نقص فنی داشته و یا آخرین پرواز خود را انجام می‌دهند به این مکان منتقل می‌شوند که تعمیرات بر روی آنها انجام شده و از قطعات آنها برای هواپیماهای دیگر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تأسیس این آشیانه باعث افزایش پروازها، رونق یافتن فرودگاه و ایجاد اشتغال می‌شود، تصریح کرد: موضوع احداث آشیانه از طرف وزارتخانه درحال بررسی و پیگیری است که یک تملک اراضی بین شهرداری همدان، اداره کل راه و شهرسازی همدان و وزارتخانه انجام شود که به محض تملک یا معاوضه زمین اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد‌./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن