Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی مهلت ثبت‌نام در اعتکاف دانشجویی تا 25 اسفندماه

مهلت ثبت‌نام در اعتکاف دانشجویی تا 25 اسفندماه

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان از ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی تا 25 اسفندماه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی از آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس سنت نبوی همه‌ساله در ایام‌البیض ماه رجب اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عنصر معنویت در اعتکاف دانشجویی بیش از اعتکاف سایر اقشار جامعه است، گفت: دلیل این امر حضور یکدست جوانان مشتاق و متدین آن‌هم از طیف خاصی که همه دانشجو هستند، نشأت‌گرفته است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: امسال هم طبق سال‌های گذشته دانشگاه‌های شهر همدان بنا دارند که اعتکاف متمرکز دانشجویی را شروع کنند که ثبت‌نام آن آغازشده و تا ۲۵ اسفندماه فرصت باقی است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود اعتکاف خواهران در مسجد دانشگاه بوعلی سینا و اعتکاف برادران در یک یا دو مسجد سطح شهر همدان برگزار شود تا دانشجویان به‌صورت متمرکز نسبت به برگزاری اعتکاف اقدام کنند.

طالقانی ورکشی در خصوص چرایی ثبت‌نام زودهنگام اعتکاف دانشجویی یادآور شد: با توجه به اینکه ماه رجب در اردیبهشت‌ماه است و نیمی از فروردین‌ماه تعطیلات نوروزی است، ثبت‌نام زودتر انجام می‌شود تا برنامه‌ریزی منظمی برای این رویداد معنوی بزرگ انجام شود.

وی افزود: امسال با توجه به ماه مبارک رمضان از تقویم هرساله امتحانات فاصله می‌گیریم و پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام بیشتری برای اعتکاف که انجام شود که هماهنگی‌های لازم باید در این راستا صورت گیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به محدودیت فضا برای خواهران و برادران دانشجو اظهار کرد: با استقبال بالایی که پیش‌بینی می‌شود صورت گیرد، ممکن است ثبت‌نام با پر شدن فضا متوقف‌شده و یا قرعه‌کشی انجام شود.

وی تأکید کرد: ماهیت اعتکاف انزوا و ارتباط باخداست اما برنامه‌های معنوی و فرهنگی نیز برای اعتکاف دانشجویی پیش‌بینی‌شده که اجرا خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن