Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشنواره ماه رمضان در همدان برگزار می‌شود

جشنواره ماه رمضان در همدان برگزار می‌شود

مسئول مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره قرآنی و هنری ماه رمضان خبر داد و گفت: در این جشنواره نمایشگاه کتب قرآنی، کتابت قرآن، اجرای نمایش، محافل قرآن و ... برگزار می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مصطفی بادامی اظهار کرد: جشنواره ماه رمضان متشکل از چند بخش در همدان با محوریت برنامه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های جشنواره ماه رمضان برگزاری نمایشگاه کتب قرآنی است، در این راستا این نمایشگاه از دهم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حرم امامزاده عبدالله (ع) کار خود را شروع می‌کند و تا بیستم ماه رمضان دایر است، بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای عموم آزاد است، همچنین این نمایشگاه در تمامی شهرستان‌های استان نیز در زمان اعلام شده دایر است.

بادامی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها برپایی محافل و مجالس قرآن کریم با همکاری بنیاد قرآن مجید استان است که به صورت مردمی در نقاط مختلف استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، همچنین می‌توان به جزء‌خوانی قرآن کریم با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری در تالار فجر اشاره کرد، برگزاری ۱۸ محفل قرآن نیز در شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.‌

مسئول مرکز ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد: اجرای نمایش توسط ۹ گروه تئاتر خیابانی از ۲۹ خرداد تا ۴ تیر پس از افطار در مکان‌های عمومی استان و اجرای ۱۰ برنامه شعر‌خوانی با همکاری خانه شعر و ادب استان از ۳۱ خرداد تا ۹ تیرماه در مجتمع آوینی و سایر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های جشنواره رمضان است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات بزرگ قرآن کریم با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان و تجلیل از ۱۵ فعال قرآنی در ۲۷ خردادماه در تالار معلم و همچنین برگزاری ۱۰ نشست‌ علمی_تخصصی با همکاری موسسه قرآنی «فانوس هدایت» با موضوعات مختلفی همچون، مباحث اخلاقی، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، تفسیر آیات قرآن کریم و غیره با حضور اساتید و مدرسان حوزه علمیه قم، ساعت ۱۸روزهای زوج از دیگر برنامه‌های جشن رمضان است.

بادامی  عنوان کرد: دیگر برنامه این جشنواره اکران فیلم‌های قرآنی قبل از جزء‌خوانی قرآن‌کریم در تالار فجر و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، نمایشگاه کتب قرآن و نرم‌افزار در همدان در بخش‌های مختلف شامل غرفه کودک و نوجوان، غرفه حجاب و عفاف، غرفه هنرهای تجسمی و غیره در آستان مقدس امامزاده عبدالله است.

وی یادآور شد: طرح کتابت قرآن کریم به صورت گروهی با مدیریت «جواد مومنی» خوشنویس استان که همه روزه در حسینه امام (ره) و صحن امامزاده عبدالله انجام می‌گیرد و ارسال ۱۵ اثر هنری «اصغر مرتضایی» و خانم «آئینی» برای شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جزء برنامه‌های جشنواره ماه رمضان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن