Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی مجوز نشریات غیرفعال همدان لغو می شود

مجوز نشریات غیرفعال همدان لغو می شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نظارت ها بر عملکرد نشریات افزایش یافته و مجوز نشریات غیر فعال استان نیز لغو می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن اظهار کرد: با توجه به اینکه روند صدور مجوز برای نشریات راحت تر شده و در زمان دولت تدبیر و امید میزان صدور مجوزها در این بخش افزایش یافته، نظارت بر عملکرد این نشریات نیز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: ١١٤ نشریه و سایت خبرگزاری در استان همدان فعال است که شامل نشریات عمومی، تخصصی و سایت های خبری است.

وی با بیان اینکه سه روزنامه در استان فعالیت دارند تصریح کرد: ٢٨ سایت خبری نیز در سطح استان فعال هستند که در فضای مجازی اخبار را ارسال می کنند.

فروتن با ذکر اینکه دولت شرایط صدور مجوز برای رسانه ها را تسهیل کرد گفت: ٦٠ نشریه و پایگاه اطلاع رسانی در سه سال گذشته در استان مجوز فعالیت گرفته اند.

فروتن تصریح کرد: تعداد نشریات استان از ١١٤ مورد بیشتر بود اما با نظارت های انجام شده طبق ماده ١٦، تعدادی از نشریات غیر فعال حذف شد، هم اکنون نیز با توجه به شرایط خاص حمایتی برخی نشریات به طور نامنظم چاپ می شوند.

وی افزود: نشریات و روزنامه های استان همدان نیازمند حمایت های مادی و معنوی بوده و کمبود کادر تخصصی و ماهر در زمینه روزنامه نگاری از مشکلات بارز این روزنامه ها و نشریات است.

وی عنوان کرد: اعضای فعال رسانه ها نیز از طریق خانه مطبوعات استان در حال پایش هستند.

فروتن اضافه کرد: استان همدان در سالجاری میزبان جشنواره مطبوعات غرب کشور خواهد بود و در صورت تامین اعتبارات این جشنواره آذرماه در همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: استان همدان در حوزه اطلاع رسانی بستر مناسبی دارد و با توجه به وجود چاپخانه های خوب اکثر نشریات غرب کشور در این استان به چاپ می رسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن