Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در نهاوند

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در نهاوند

نمایشگاه خوشنویسی در نهاوند برپا شد.

به گزارش "همدان نیوز"، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی در این شهرستان گفت : هنر خوشنویسی برگرفته از تاریخ و فرهنگ و هنر اصیل در کشور عزیزمان ایران اسلامی و نشات گرفته از اصالت و نهاد پاک و خدا جوی ماست که در غالب اثری هنری به تصویر کشیده می شود .

محمود مصباح افزود : هنر خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است  و این موضوع اهمیت و جایگاه هنرمند خوشنویس را متمایز می کند .

وی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امروز که افتخار افتتاح آن را داریم شاهد خلق آثاری زیبا و خلاقانه از هنرمندی هستیم که سالهای زیادی از عمر خود را صرف آموختن این هنر کرده است .

وی افزود:  فعالان عرصه فرهنگ و هنر نهاوند کسانی هستند  که بدون هیچ گونه چشم داشتی تمام دارایی خود که همان هنر آنهاست را به ما عرضه می کنند و امروز ما مفتخریم خدمت رسان این هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم .

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ، برپایی کارگاههای آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری ، برپایی نمایشگاه های مختلف خوشنویسی در ایام مختلف سال و به ویژه مناسبتهای ملی و مذهبی ، برگزاری دوره های آموزشی خوشنویسی در رده های مختلف سنی و در سطوح مختلف خطاطی ، برگزاری آیین گرامیداشت مفاخر هنری شهرستان و ... را از برنامه های پیش بینی شده این اداره در سال جاری عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با برنامه ریزی ها و تلاشهای صورت گرفته ما نیز بتوانیم در رشد و توسعه این هنر در شهرستان قدم برداریم .

لازم به توضیح است که در این نمایشگاه 50 اثر برگزیده در چهار خط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق از آثار مهرداد سوری  از هنرمندان برجسته شهرستان بوده که از 30 تیر ماه به مدت 7 روز درمحل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی خیابان دانش از ساعت 9 الی 12 و 14 الی 19  آماده بازدید علاقمندان و هنر دوستان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن