Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی مشایخی: باور نمی‌کنم‌ رشیدی رفته است/ نصیریان: بدن سینما و تئاتر ایران از ما جدا شد

ابراز تاسف هنرمندان برای درگذشت داوود رشیدی؛
مشایخی: باور نمی‌کنم‌ رشیدی رفته است/ نصیریان: بدن سینما و تئاتر ایران از ما جدا شد

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: آنقدر از شنیدن خبر درگذشت داوود رشیدی شوکه هستم که نمی توانم باورم کنم که رشیدی از میان ما رفته است. این خبر دروغ است.

به گزارش "همدان نیوز"، پس از درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان داوود رشیدی، هنرمندان بسیار نسبت به در گذشت این هنرمند واکنش نشان دادند که در ادامه خواهید خواند:

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص درگذشت "داوود رشیدی" گفت: از شنیدن خبر درگذشت داوود رشیدی بسیار متاثر هستم و البته در کمال ناباوری هیچ سخنی به زبانم نمی آید.

وی ادامه داد: داوود رشیدی از حدود نیم قرن گذشته وارد عرصه تئاتر ایران شد و یکی از تاثیر گذارترین و بنیان گذاران تئاتر نوین در ایران بود و می توان او را یکی از پیشگامان عرصه تئاتر ایران دانست.

وی خاطر نشان کرد: نمی دانم دقیقاً به خانواده وی چه بگویم اما از این طریق به همسر، دختر و پسر  او از صمیم قلب تسلیت می گویم و دیگر هیچ...

این خبر دروغ است/ باور نمی‌کنم‌ رشیدی رفته است

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص درگذشت داوود رشیدی گفت: آنقدر از شنیدن خبر درگذشت داوود رشیدی شوکه هستم که نمی توانم باورم کنم که رشیدی از میان ما رفته است. این خبر دروغ است.

وی ادامه داد: من سالیان سال با رشیدی کار کردم نمی دانم از کجا تعریف کنم از کمال الملک گرفته تا کارهای فراموش نشدنی دیگر.

وی خاطرنشان کرد: از همین طریق به خانواده رشیدی به همسر وی و دخترش تسلیت می گویم.

  "رشیدی" جاده مسیر تئاتر و سینما را برای جوانان هموار کردند

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ضمن عرض تسلیت درگذشت "داوود رشیدی به اهالی هنر، گفت: به نوبه خودم درگذشت "داوود رشیدی" را به جامعه هنری و خانواده محترم رشیدی و برومند تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: داوود رشیدی در این عرصه زحمات بسیار زیادی کشید و از جمله افرادی بود که راه و جاده مسیر تئاتر و سینما را برای جوانان این عرصه هموار نمودند.

اکبری درباره جایگاه رشیدی در میان مردم افزود: آقای رشیدی با آثاری که به یادگار گذاشتند مسلماً در دلها باقی خواهند ماند و هیچ وقت فراموش نخواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما ناگزیرم که در برابر این سرنوشت الهی سر تعظیم فرود بیاوریم و همه ما منتظرش خواهیم بود، فقط باید آن طور که باید و شاید یاد رفتگان را گرامی بداریم و جایشان همیشه سبز بماند و بدانیم که این اشخاص ارزش های فرهنگی و هنری جامعه ما بودند.

گفتنی است داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز صبح بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

داوود رشیدی هیچ جایگزینی ندارد

سعید داخ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ضمن ابراز تاسف از درگذشت داوود رشیدی گفت: بسیار متاسفم که یکی از بزرگان واقعی سینما را از دست دادیم.

وی ادامه داد: داوود رشیدی شخصی بودند که هیچگونه جایگزینی ندارند. باید گفت که رشیدی از نسل طلایی ما هستند و رفتن وی بخشی از تاریخ را با خود می برد.

داخ در پایان خاطرنشان کرد: برخی تنها یک اسم هستند اما برای من داوود رشیدی تاریخ تئاتر و سینمای ایران است.

رشیدی در بازیگری صاحب امضای شخصی بود

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری میزان، با ابراز ناراحتی و تاسف از درگذشت داوود رشیدی گفت: داوود رشیدی چهره تاثیر گذاری در سینما و تئاتر ایران بودند.

وی در ادامه افزود: رشیدی در بازیگر تئاتر بازی خاص خود را داشتند و صاحب امضای شخصی بودند و اگر کارگردانی وی را برای نقشی انتخاب می کرد فرم مخصوص بازی رشیدی را به وضوح می دیدند.

رجبی تصریح کرد: جایگاه رشیدی در حدی بود که بیشتر اوقات برای او نقش را می نوشتند و کسی نبود که مثلاً بگویند به جایش می شود شخص دیگری را آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه داوود رشیدی امروز از ما رفتند و امیدوارم در بهشت ابدی ساکن و متانن باشند.

منبع: میزان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن