Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان با مستند «بی‌قرار» راهی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد

همدان با مستند «بی‌قرار» راهی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد

مستندساز جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: همدان برای نخستین بار با مستند «بیقرار» که در ارتباط با شهید سردار همدانی است، در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شرکت کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی جیحونیان با اشاره به راهیابی مستند "بیقرار" به جشنواره فیلم بین‎المللی مقاومت اظهار کرد: این مستند در ارتباط با شهید سردار حاج حسین همدانی ساخته شده است.

وی گفت: این جشنواره با هدف مقاومت و استکبارستیزی در چندین مرحله هرسال با شرکت مستندسازانی از سراسر دنیا برگزار می‌شود.

این مستندساز همدانی با بیان اینکه همدان برای نخستین بار با مستند «بیقرار» در این جشنواره بین‎المللی شرکت کرده است، افزود: این مستند سال گذشته بیش از ١٧ بار از شبکه‎های ملی و بین‎المللی در خصوص شهید حاج حسین همدانی و عشق ایشان به شهادت پخش شده است.

وی با اشاره به اینکه مستندسازی‌اش بیشتر برون مرزی است، گفت: در حال حاضر حدود ٣٥٠ اثر از سراسر دنیا در این جشنواره شرکت کرده که خوشبختانه این اثر جزو ٥٠ اثر برتر در این جشنواره است که جای بسی خرسندی است.

جیحونیان خاطرنشان کرد: قرار است مستند بیقرار در روز ٦ مهرماه امسال ساعت ١٩ در پردیس سینمایی ملت با حضور عده زیادی از کارشناسان و خبرنگاران اکران شود.

وی با بیان اینکه تهیه‌کننده این مستند شرکت صوتی تصویری سروش همدان است، تصریح کرد: مستند «بیقرار» پس از اکران و پخش در جشنواره رتبه آورده است در حالی که در بخش بین‎الملل رتبه بالایی دارد و برند سردار شهید همدانی هم می‎تواند یک امتیاز ویژه و خاصی برای امتیاز دادن به این مستند باشد.

این مستندساز با بیان اینکه این مستند همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار همدانی در مهرماه اکران می شود، بیان کرد: در این اثر لایه دومی از شخصیت ایشان نشان داده شده است و عشق ایشان به شهادت در بیش از چهار دهه و شهادت این سردار بزرگ در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: وقتی این فیلم از سردار شهید همدانی گرفته شد تاکید داشتند که این مستند پخش نشود و در نهایت این مستند پس از شهادت ایشان بود که پخش شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن