Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تمدید ٥ ساله برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

معاون استاندار همدان خبر داد:
تمدید ٥ ساله برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان از تمدید برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به مدت ٥ سال دیگر در استان خبر داد.

به گزارش "همدن نیوز" و به نقل از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار  در جلسه ستاد استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از دستاوردهای تئاتر را تقویت بنیان‌ها دانست و اظهار کرد: کارشناسان حوزه نمایش دانشگاه‌ها و هنرمندان با حضور در سالن‌های نمایشی و ارزیابی این هنر می‌توانند اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: معرفی گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به طور ویژه لحاظ شود و با هماهنگی میراث فرهنگی، مهمانان از نقاط و اماکن دیدنی همدان بازدید داشته باشند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در سایر کشورها و حتی در برخی استان‌های کشور جشنواره از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد، شهرداری‌ها و بخش خصوصی برگزار می‌شود، افزود: در همدان به لحاظ مشکلاتی که وجود دارد، شهرداری و بخش خصوصی نمی‌توانند این کار را انجام دهند بنابراین استان، مجموعه فرهنگی را همراهی می‌کند تا این رخداد فرهنگی در استان رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد مسئولان استان بر این است که بتوانند اوقات فراغت غنی را برای مردم فراهم کنند، بیان کرد: جشنواره می‌تواند فضای فرهنگی خوبی را در استان ایجاد کند که این مهم با همراهی مسؤولان و مردم امکان‌پذیر خواهد شد.

الهی‎تبار ضمن درخواست از شهرداری برای در اختیار گذاشتن امکانات لازم و اتوبوس‌های شهری برای ایام جشنواره اظهار کرد: شهرداری از فرصتی که جشنواره تئاتر کودک فراهم کرده، می‌تواند برای بهره‌مندی شهروندان از آموز‌ش‌های شهروندی استفاده کند.

وی از دفتر خانواده و بانوان استانداری نیز برای استفاده از ظرفیت جشنواره دعوت کرد و گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند از این فرصت برای اهداف و برنامه‌های خود در بخش کودک و خانواده بهره‌مند شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه با تأکید بر اینکه جشنواره بیست و سوم را با همراهی همه دستگاه‌ها و مردم برگزار خواهیم کرد، گفت: این رخداد فرهنگی طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارشاد به مدت پنج سال دیگر در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه توافق پنج ساله‌ای که همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر داشت، امسال به پایان می‌رسد، افزود: بر این اساس و طبق توافق‌نامه صورت گرفته تا پنج سال دیگر برگزاری جشنواره تئاتر در استان تمدید شد.

الهی‌تبار با بیان اینکه سال گذشته در حوزه فیلم و تئاتر دستگاه‌های اجرایی همکاری زیادی داشتند، بیان کرد: نقطه نظراتی که از سوی کارشناسان اهل فن در خصوص جشنواره عنوان می‌شود، باید امسال مد نظر قرار گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن