Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی مردم همدان سرمایه های اصلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند

مردم همدان سرمایه های اصلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم همدان سرمایه های اصلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مهدی شفیعی در آیین افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که شامگاه دوشنبه 22 آذر ماه در همدان برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ رسیده است، اظهار داشت: جشنواره بیست و سوم به چنان بالندگی رسیده که امروز حاضر گروه های نمایشی موفق داخلی و 10  گروه ارزشمند خارجی در جشنواره هستیم.
شفیعی با بیان اینکه تقسیم بندی تخصصی در جشنواره صورت گرفت، خاطرنشان کرد: جداسازی بخش های خردسال، کودک و نوجوان نشان از نگاه تخصصی به جشنواره و همچنین نگاه مخاطبان است.
وی با اشاره به اینکه ثبات مدیریتی یکی دیگر از دلایل بلوغ جشنواره به شمار می رود، گفت: اگر به آینده جامعه علاقه داریم و به دنبال تضمین آینده جمهوری اسلامی هستیم باید تئاتر کودک و نوجوان را جدی بگیریم.
وی ادامه داد: اگر قرار است نوع زیست مردم، مصرف آب، آلودگی هوا و شیوه زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار بگیرد باید تئاتر کودک و نوجوان را جدی گرفت.
شفیعی با بیان اینکه برای آموزش کودکان بهترین شیوه تربیتی را در تئاتر می توان جستجو کرد، یادآور شد: نمایش هایی همچون نقالی می تواند باعث تقویت اعتماد به نفس کودکان شود و در تربیت کودکان مؤثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مردم و مخاطبان همدان سرمایه اصلی جشنواره هستند، گفت: استقبال مردم، مسئولیت مدیران استانی و ملی در برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره و استمرار اجرای تئاتر در تمام طول سال را پررنگ تر می کند.
شفیعی با بیان اینکه مدیران جشنواره به عنوان کاری خلاقانه و اثرگذار نگاه می کنند، یادآور شد: خوشبختانه این دوره از جشنواره گروه های خوب و برجسته ای را در بخش بین المللی میزبانی می کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن