Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی حمایت از آثار خلاقانه؛ هدف برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان مطرح کرد:
حمایت از آثار خلاقانه؛ هدف برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: یکی از اهداف جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حمایت از آثار هنری خلاق است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ابراهیم الهی تبار در آیین افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که شامگاه دوشنبه 22 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد مرحوم داوود رشیدی و خیرمقدم به احترام برومند همسر این هنرمند فقید، اظهار داشت: هنرمندانی همچون داوود رشیدی بازیگران تئاتر را آموزش دادند تا امروز به هنرنمایی بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان همدان، یادآور شد: همدان در کشور و جهان به عنوان قطب فرهنگی کودکان و نوجوانان معرفی شده که جشنواره بیست و سوم در راستای حمایت از آثار هنری خلاق و آموزش و تربیت نسل خلاق با شعار «مهر بر صحنه کودکی» برگزار می شود.

الهی تبار با بیان اینکه جامعه هنری کشور با حضور ارزشمند خود جشنواره خوبی را رقم خواهند زد، خاطرنشان کرد: امید می‌رود مردم همدان از جشنواره استقبال کنند تا شاهد برگزاری هرچه بهتر آن در دوره های بعد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این آیین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره و برخورداری از آوازه ملی و بین المللی، اظهار داشت: از اینکه لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان بنشیند مایه خوشحالی است.

فاضل عبادی ضمن ابراز امیدواری از استقبال مردم از نمایش های جشنواره، یادآور شد: متأسفانه تئاتر استان در سوگ محمدعلی مهیمنی به سر می برد که به این جامعه تسلیت می گوییم.

وی در ادامه به قرائت پیام سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان پرداخت.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تأتر کودکان و نوجوانان نیز از مردم همدان دعوت کرد که از نمایش های جشنواره بازدید کنند.

شهرام کرمی اظهار داشت: جشنواره تأتر کودک و نوجوان ۱۵ سال در همدان برگزار شده و حالا بیست و سومین دوره خود را تجربه می کند.

وی با بیان اینکه جشنواره مطالبه مردم است، یادآور شد: دوره بیست و سوم با حضور 550 هنرمند و 50 گروه در همدان در حال برگزاری است.

کرمی افزود: امید می رود تلاش هنرمندان برای کودکان پرامید و نجیب همدان اثرگذار باشد و گامی برای آینده کودکان برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه هنرمندان منتظر حضور مردم در جشنواره بیست و سوم هستند.

گفتنی است مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید رضا حاجی بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی و هنرمندانی از جمله احترام برومند، لیلی رشیدی، رضا فیاضی، بهرام شاه محمدلو، کریم اکبری مبارکه، مجید قناد و هنرمندان داخلی و خارجی در این آیین حضور داشتند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن