Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اعتبارات 55 میلیاردی تئاتر کشور در سال 95/کمبود اعتبار دلیل تبلیغات کم‌رنگ جشنواره تئاتر کودک در همدان نیست

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:
اعتبارات 55 میلیاردی تئاتر کشور در سال 95/کمبود اعتبار دلیل تبلیغات کم‌رنگ جشنواره تئاتر کودک در همدان نیست

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات امسال تئاتر کشور 55 میلیارد تومان است.

مهدی شفیعی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، اعتبارات امسال تئاتر را 55 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار با رشد 10 میلیارد تومانی به 65 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که نشانه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تئاتر است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان اشاره و تصریح کرد: انتظار این است که اجرای تئاتر در طول سال مستمر باشد اما با وجود اینکه سالن هایی ایجاد شده هنور اجرای نمایش در طول سال مستمر نیست.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسمی وجود دارد که در ابتدای برنامه ای از آن استقبال می کنیم، یادآور شد: پس از مدتی آن برنامه به تکلیف اداری تبدیل می شود و نگرانی من از این بود که مدیران کلان و فرهنگی احساس کنند که این جشنواره باری به هرجت برگزار خواهد شد و نگاه خلاقانه در جشنوارع کمرنگ تر شود.

شفیعی افزود: تبلیغات جشنواره در سطح شهر همدان همچون همیشه پررنگ نیست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشکلات مالی را به عنوان دلیل مطرح کرد که البته دلیل نمی شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از دغدغه مندی مدیران استان نسبت به جشنواره، یادآور شد: به جشنواره به عنوان هزینه نباید نگاه کرد چراکه سرمایه استان است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات در برگزاری جشنواره زیاد است، اظهار داشت: نگرانی به طور مداوم باید وجود داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی جشنواره 23 ساله می شود پشتوانه غنی فرهنگی دارد و باید به آن توجه کرد.

شفیعی با بیان اینکه اعتبارات جشنواره تئاتر روند رو به رشدی داشته است، یادآور شد: ضرورت برگزاری جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد احساس می شود و

وی اعتبارات امسال تئاتر را 55 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار با رشد 10 میلیارد تومانی به 65 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که نشانه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تئاتر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن