Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی مردم همدان 230 هزار جلد کتاب اهدا کردند

معاون استانداری همدان:
مردم همدان 230 هزار جلد کتاب اهدا کردند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: مردم استان در مجموعه نزدیک به 230 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کردند.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه رویکرد کتابخانه های عمومی استان مشارکت پذیری است، یادآور شد: اجرای طرح اهدای کتاب با اهدای بیش از 120 هزار جلد در سال اول و یکصد هزار جلد در سال دوم در استان از جمله برنامه های کتابخانه های عمومی استان بوده است.

الهی تبار افزود: طرحی نیز اجرا شد که بر این اساس کتب تقویتی درسی در استان با مشارکت مردم جمع آوری و در اختیار کتابخانه ها قرار داده شود.

وی با بیان اینکه استان با وجود وضعیت بودجه، بر اساس برنامه پنجم توسعه پیش رفت، افزود: کتابخانه های عمومی استان همدان نسبت به زمانی که وضعیت مالی خوبی داشت، به خوبی عمل کرد و فعالیت های این نهاد از مصادیق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

الهی تبار با تأکید بر اینکه نگاه به کتابخانه های مرکزی همدان باید ملی باشد، اظهار داشت: شهرداری برای رفع مشکلات مسیر دسترسی و آسفالت آن اقدام کند.

وی در ادامه یادآور شد: خیرین کتابخانه ساز در تعدادی از شهرستانها فعالیت خوبی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه نقش دستگاه ها در توسعه کتابخوانی و کتابخانه ها باید مشخص باشد، گفت: قرار است پژوهشی در استان برای بررسی این موضوع و احصای مشکلات جهت انجام برنامه ریزی ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه پرویز اذکایی از شخصیت های ملی و بین المللی استان همدان هستند، خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که کتابخانه ای با عنوان استاد اذکایی در استان راه اندازی شود اما بر اساس پیشنهاد خود ایشان، کتاب های تألیف شده در کتابخانه مرکزی همدان نگهداری شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن