Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان

فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی با اعلام فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان اظهار کرد: فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ععلیه السلام)است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های مفید برگزار می‌شود، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت دهه کرامت هفتمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی را برگزار خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عناوین کتاب‌های مسابقه را در بخش کودک 10 قصه از امام رضا(علیه السلام) برای کودکان 4 تا 11 سال عنوان کرد و افزود: در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته: مجید ملا‌محمدی ویژه گروه سنی 11 تا 17 سال انتخاب شده است.

وی با اشاره به بخش جوان و بزرگسال این جشنواره، خاطرنشان کرد:‌ در این دوره از مسابقه کتابخوانی، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(سلام الله علیها) و احمد بن موسی(علیه السلام) و نیز تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت، علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(علیه السلام)، کتاب با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

زارعی با اشاره به کتاب با موضوع امام رضا(لیه السلام) به نام «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی برای سنین جوان و بزرگسال 17 سال به بالا گفت: کتاب با موضوع حضرت معصومه(سلام الله علیها) «بانوی ملکوت» نوشته آیت الله علی کرمی جهرمی برای سنین جوان و بزرگسال 17 سال به بالا است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات کتاب با موضوع حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) «چلچراغ» نوشته: جلیل عرفان منش برای سنین جوان و بزرگسال از 17 سال به بالا انتخاب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به بخش خانوادگی به ترویج سبک زندگی رضوی با برگزاری مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی با حضور تمام اعضای خانواده اشاره کرد و افزود: شرکت در این مسابقه برای علاقه‌مندان در تمام گروه‌های سنی امکان پذیر است.

وی با تاکید به اینکه شرکت‌کنندگان در رده سنی جوان و بزرگسال می‌توانند یکی از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند، گفت: پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (دونفره، سه‌نفره، چهارنفره و پنج‌نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود.

زارعی تکمیل مشخصات فردی نظیر مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شمارة تلفن ثابت و همراه را در پاسخنامه الزامی دانست.

وی با بیان اینکه در بخش کودک، کودکان می‌توانند به یکی از دو شیوه در این مسابقه شرکت کنند، افزود: آنها جذاب‌ترین بخش کتاب از نظر خود را تصویرسازی (نقاشی) کرده و یا با ارسال یک فایل ویدئویی کتاب را به دیگران معرفی و یا اینکه بخش‌هایی از کتاب که برایشان جذاب بوده را خوانده و فیلم مربوطه را ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کودکان برای ضبط فایل ویدئویی مربوط به معرفی کتاب می‌توانند از گوشی‌های موبایل والدین استفاده کرده و به توضیح اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... اقدام و آن را به شناسه @recive_ketabclip با هشتگ #کتابخوانی ـ رضوی ارسال کنند.

وی با تاکید به اینکه همشهریان می‌توانند پاسخنامه‌ها و آثار را به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور تحویل داده یا به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود:‌ برای دریافت فایل کتاب‌ها به آدرس www.iranpl.ir و نیز تهیه کتاب‌های مسابقه می‌توانند از تاریخ فروردین به کتابخانه‌های استان و یا سراسر کشور مراجعه کنند.

زارعی با اشاره اینکه به برگزیدگان جشنواره علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره هدایایی اهدا می‌شود، گفت: این جشنواره اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن