Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان منتشر شد

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان منتشر شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن اظهار کرد: این اداره کل با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان تئاتر استان و با تأکید بر ترویج فرهنگ غنی و مانای اسلامی ایرانی؛ بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان را برگزار می ‌کند.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره شهریورماه امسال در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود؛ افزود: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان در سه بخش رقابتی(بخش اصلی جشنواره با گزینش هیأت انتخاب)، بخش ویژه یا پیشکسوتان( یک نمایش با انتخاب دبیرخانه جشنواره) و بخش خیابانی (دو نمایش به صورت غیررقابتی با انتخاب دبیرخانه جشنواره) برگزار می‌شود و آن دسته از گروه‌هایی که در فاصله زمانی مهرماه ٩٥ تا پایان مردادماه ٩٦ تولید نمایش و اجرای عمومی داشته‌اند(حداقل ٥ اجرا در شهرستان‌ها و ١٠ اجرا در همدان)؛ می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه جشنواره استانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود، گفت: حداکثر دو نمایش صحنه‌ای منتخب این جشنواره به دبیرخانه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

فروتن تأکید کرد: ٢٥ مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است و آثار راه یافته به جشنواره ١٥ شهریور ماه معرفی می‌شوند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان ٢٠ تا ٢٥ شهریورماه در شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن