Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی ارسال بیش از ۶۰ عنوان مقاله علمی پژوهشی به کنگره آیت الله آقانجفی

ارسال بیش از ۶۰ عنوان مقاله علمی پژوهشی به کنگره آیت الله آقانجفی

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت الله آقانجفی با بیان اینکه همدان مهیای برگزاری کنگره ملی این مفسر بزرگ قرآن در هفتم و هشتم دی ماه است؛ از ارسال بیش از ۶۰ مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه کنگره خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سید محمد کاظم حجازی در نشست با خبرنگاران گفت: ویژگی انقلاب اسلامی ایران و وجه تمایز آن با سایر انقلاب ها، بعد فرهنگی انقلاب است.

وی با بیان اینکه  شخصیت‌هایی که در مسیر تحقق  نظام و انقلاب با امام(ره) همراهی داشتند از طیف‌های مختلفی بودند، افزود: مرحوم آیت‌الله آقانجفی یکی از این شخصیت‌های شاخص و همراه بود.

حجازی با تأکید بر اینکه مکتب امام راحل بر اقتضای شخصیت های مختلف  حاصل شد و جلوه گری کرد، گفت: برای شناخت مکتب امام(ره) و انقلاب اسلامی باید در راستای شناخت شخصیت هایی که در این مسیر بودند گام برداریم که کنگره آیت الله آقا نجفی هم با این هدف برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری کنگره مرحوم آقانجفی همدانی خاطرنشان کرد: موسسه آیت‌الله مدنی در راستای  ترویج اهداف خود در حوزه مباحث فرهنگی و با عنایت به فرموده مقام معظم رهبری در این خصوص، به دنبال آن است که در حوزه هویت دینی به مباحثی بپردازد که خلأ آن مشهود است.

وی آیت الله آقانجفی را از شخصیت های نادر استان همدان معرفی کرد و افزود: آیت‌الله آقانجفی همدان از علمایی هستند که در نجف درس خوانده و اساتیدی چون آیت‌الله نائینی، آیت‌الله قروی اصفهانی و استاد اخلاق و عارف سالک نامی سید علی آقاقاضی را  درک کرد‌ه‌اند.

حجازی با بیان اینکه آثار ارزشمندی از این عالم بزگوار به جا مانده است، گفت: به مناسب برگزاری کنگره تفسیر قرآن آیت الله آقانجفی که در ۱۸ جلد و به زبان فارسی نگاشته شده، بازنویسی شده و رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چهار کتاب در حاشیه برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: تفسیر ایشان بر اصول کافی از نادرترین کتب این حوزه است که در ۶ جلد بازنویسی شده و در کنگره رونمایی می شود.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت الله آقانجفی  اظهار کرد: تلاش کردیم در برگزاری کنگره علاوه بر تبیین شخصیت این مفسر بزرگ قرآن، به ابعاد علمی و فقهی ایشان هم پرداخته شود.

حجازی با تاکید بر تلاش های آیت الله آقانجفی همدانی در دوران انقلاب اسلامی، گفت: در دوران دفاع مقدس هم ایشان ارتباط قابل توجهی با نسل جوان داشت و با همراهی جوانان مسجد را به پایگاه تبدیل کرده بودند.

وی تصریح کرد: مسجدی که آیت‌الله آقانجفی در آن نماز می‌خواندند، مأمن جوانان شده بود به گونه‌ای که رزمندگان بعد از هر عملیات و در زمان فراغت خود با حضور در منزل و مسجد کولانج، با دیداری که با این شخصیت داشتند برای ادامه کار روحیه می‌گرفتند و آقا نجفی توانسته بود ارتباط تنگاتنگی را با جوانان برقرار کند.

حجازی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این کنگره شورای سیاستگذاری کشوری با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، خاطرنشان کرد:  ۶ کمیته در قالب کمیته های علمی، تبلیغات، برنامه‌های جانبی، هماهنگی امور انتظامی و امنیتی،  فرهنگی پشتیبانی و کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی برای برگزاری این کنگره تشکیل شده است.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت الله آقانجفی با تاکید بر اینکه مراسم مردمی کنگره چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مهدیه همدان برگزار خواهد شد، گفت: اجلاسیه کنگره صبح روز پنجشنبه هفتم دی ماه در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود و برای ادای احترام به مرقد ایشان، بر اساس هماهنگی که با تولیت آستان قدس رضوی به عمل آمده بعد از ظهر روز جمعه هشتم دی ماه مراسمی هم در بارگاه امام هشتم (ع) برگزار خواهد شد.

حجازی افزود: آیت الله رضا استادی از اساتید حوزه علمیه قم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمانان ویژه این اجلاس هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن