Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی راه اندازی دفتر اجلاس جهانی گردشگری در همدان

نیکبخت درخواست کرد
راه اندازی دفتر اجلاس جهانی گردشگری در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه استان آمادگی خود را جهت برقراری ارتباطات در تمامی زمینه ها با کشورهای سازمان جهانی گردشگری اعلام می‌دارد، خاطرنشان کرد: تقاضا دارم دبیر کل سازمان موافقت خود را برای استقرار دفتر منطقه ای سازمان در همدان اعلام و با حضور خود این دفتر را افتتاح نماید.

 به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" محمدناصر نیکبخت صبح امروز در آیین افتتحایه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری ضمن خیرمقدم به حاضرین و قدردانی از نمایندگان استان بخاطر حمایت ها و حضورشان در این اجلاس، گفت: همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشور های آسیایی انتخاب شده و امروز در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در استان همدان میزبان نمایندگان کشورهای عضو هستیم.

استاندار همدان ضمن قدردانی از حضور دبیرکل اجلاس جهانی گردشگری در استان بیان کرد: این اجلاس برای ارسال پیام صلح ملت ایران به جهانیان دارای اهمیت و ارزش است.

وی حضور همدان در سازمان جهانی گردشگری با 3 عضور را نشان از جایگاه همدان در صنعت گردشگری دانست و گفت: همدان دارای جایگاهی بالا در حوزه علم و اندیشه بوده است و اکر روزی همدان را با مشاهیری همانند بوعلی میشناختند، امروز همدان علاوه بر مشاهیر خود جایگاه دانشگاه بین المللی d8 بوده و آماده میزبانی از دانشجویان از سرتاسر جهان است.

نیکبخت ادامه داد: با بررسی های صورت گرفت، گردشگری به عنوان اولویت توسعه استان انتخاب شد و به سرعت فعالیت آغاز شد و تعامل با کشور ها، توسعه زیر ساخت ها، افزایش هتل ها و بوم گردی صورت گرفت.

وی وجود 1800 اثر تاریخی در همدان، صنایع دستی متنوع و جذاب، بهره مندی از بزرگترین غار آبی جهان، آب و هوا، مشاهیری چون بوعلی سینا و میرسید علی همدانی، طبیعت منحصر به فرد را  بهترین شرایط برای توسعه گردشگری در استان هدان دانست و تاکید کرد: استان همدان برای ایجاد اشتعال پایدار باید در صنعت گردشگری تلاش جدی داشته باشد چراکه توسعه‌ای که با گردشگری همراه باشد محیط زیست راهم حفظ می کند.

نیکبخت با بیان اینکه همدان آمادگی پذیرایی از گردشگران جهانی را دارد، اظهار داشت: در همدان سرمایه گذاری خارجی مانند تمام ایران تضمین شده است که می توان به ایجاد 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی و آمادگی برای ایجاد 800 مگاوات نیروگاه دیگر اشاره کرد.

وی تأکید کرد: هیچ قدرتی نمی تواند مانع ارتباط ایران با دنیا باشد و ایران نشان داده که علاقه ای به جنگ ندارد و انتظار می رود که دنیا در کنار ملت ایران مقابله با تحریم‌های یک جانبه ی آمریکا در برابر ایران را فریاد کند.

نیکبخت با بیان اینکه استان آمادگی خود را جهت برقراری ارتباطات در تمامی زمینه ها با کشورهای سازمان جهانی گردشگری اعلام می‌دارد، خاطرنشان کرد: تقاضا دارم دبیر کل سازمان موافقت خود را برای استقرار دفتر منطقه ای سازمان در همدان اعلام و با حضور خود این دفتر را افتتاح نماید.

وی ادامه داد: دبیرکل سازمان این موافقت را در خصوص راه اندازی دفتر منطقه ای اعلام خواهند کرد اما اینکه در کجای ایران باشد باید رئیس سازمان میراث فرهنگی حمایت کند تا این دفتر در همدان مستقر شود.

نیکبخت گفت: سوگند می خورم که هیچ جای ایران مانند همدان زیرساخت ها و امکانات گردشگری را ندارد.

وی در پایان یادآور شد: تمامی ارگان های مربوطه هماهنگی ها و پشتیبانی های لازم را در برپایی دو اجلاس بزرگ در همدان را داشته اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن