Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اختصاص نمایش های نوبت صبح جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به دانش آموزان

اختصاص نمایش های نوبت صبح جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به دانش آموزان

کمیته هماهنگی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش استان همدان و کارشناسان فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، قائم مقام رییس جشنواره در کمیته هماهنگی دو بخش تئاتر کودک و نوجوان با کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نوبت صبح نمایش‌ها دانش‌آموزی است، گفت: انتظار می‌رود که آموزش و پرورش در نحوه حضور بازدیدکنندگان در سالن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.
محمدرضا جوادی همچنین تصریح کرد: ظرفیت سالن‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره به آموزش و پرورش اعلام خواهد شد که کودکان و نوجوانان دانش‌آموز هماهنگ با گروه سنی نمایش‌ها در سالن‌ها حضور یابند.
وی با بیان اینکه تقسیم‌بندی سالن‌ها بین مدارس ناحیه یک و دو مشخص شده است، یادآور شد: تلاش ما این است دانش‌آموزان بتوانند از نمایش‌ها بازدید کنند.
قائم مقام رئیس جشنواره با بیان اینکه چند سانس در سالن‌های اصلی مجتمع شهید آوینی، بوعلی، تالار فجر و کانون مهدیه به حضور دانش‌آموزان اختصاص یافته است، یادآور شد: با توجه به اینکه کارگردانان انتظار دارند که گروه سنی مخاطبان با موضوع نمایش‌ها هماهنگ باشد، آموزش و پرورش در انتخاب حضور کودکان و نوجوانان دقت‌نظر لازم را داشته باشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه و شادپیمایی جشنواره ۱۶ آبان ماه در هشت بخش در پیاده راه بوعلی برگزار خواهد شد که زمان تجمع مخاطبان ساعت ۱۴:۳۰ پیش‌بینی شده که تقاضا می‌شود آموزش و پرورش تبلیغات لازم را برای حضور دانش‌آموزان را در آیین افتتاحیه داشته باشد.
وی با تآکید بر اینکه بلیت‌فروشی جشنواره بیست و ششم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: بخشی از ظرفیت سالن‌ها برای حضور هنرمندان تئاتر که در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند، پیش‌بینی شده است و در این برنامه‌ریزی، هنرمندان بخش دانش‌آموزی نیز در نظر گرفته شده‌اند.
کارشناس امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که تمایز و تفاوت بین تئاتر کودک و نوجوان برای حضور مخاطبان مشخص و در این راستا کمیته دانش‌آموزی در جشنواره تشکیل شود تا بتوان امور مربوط را پیگیری کرد و تقسیم‌بندی صحیح را انجام داد.
پرویز ابراهیمی با بیان اینکه ۳۰ مربی تئاتر و ۴۵ دانش‌آموز فعال این عرصه از استان‌های مختلف در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت، گفت: پیشنهاد می‌شود جلساتی برای حضور میهمانان تئاتر دانش‌آموزی در جلسات با هنرمندان در نظر گرفته شود.
بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با دبیری مجید قناد در همدان برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن