Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اکران ۱۹ فیلم در جشنواره فجر در همدان

اکران ۱۹ فیلم در جشنواره فجر در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۱۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش سیمرغ پروانه‌های سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر در همدان اکران می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی در آیین افتتاحیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در همدان با بیان اینکه این مراسم سرآغاز ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر در استان است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته و با همکاری سازمان سینمایی ۱۴ فیلم برگزیده جشنواره فجر در دو سینمای همدان اکران می‌شود.‌
وی افزود: ۵ فیلم‌ بخش سیمرغ پروانه ها هم در سانس ۱۰ صبح هر روز ویژه دانش‌آموزان به صورت رایگان به نمایش در می آید.
احسانی با بیان اینکه سانس ۱۷ و ۱۹:۳۰ نیز برای عموم مردم پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای تماشای فیلم‌ها به سینما قدس و فلسطین مراجعه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: هنرمندان ما قشری هستند که تمام عمر خود را در رشته‌های فرهنگی و هنری صرف کرده اند و بخشی از دغدغه‌ها، نگرش‌ها و چالش‌ها را به تصویر می‌کشند که بسیار ارزشمند است.
احسانی همچنین تصریح کرد: در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، هنرمندان در کنار مردم بودند و تعهد این قشر قابل قدردانی است.
وی ادامه داد: در راستای سیاست ایجاد امید و نشاط اجتماعی تلاش ما بر این است که با همکاری ادارات و اجرای برنامه‌های مختلف، شادی را در جامعه ترویج دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای نمایش های مختلف در بهمن‌ماه امسال، گفت: در هشت شهرستان استان جنگ شادی همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه عکس حماسه حضور حاصل تلاش جمعی از عکاسان همدانی هم در نگارخانه مجتمع شهید آوینی میزبان مردم است.
احسانی با بیان اینکه جلسات نقد فیلم‌ها در ایام جشنواره پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این جلسات با حضور جمعی از عوامل این فیلم‌ها برگزار خواهد شد.
وی افزود: جشنواره ادبی استان ۲۶ بهمن‌ماه و بیست و دومین جشنواره موسیقی استان در اسفندماه از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام پیش رو است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن