Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اجرای پویش " یک مَن یک درخت" در همدان

اجرای پویش " یک مَن یک درخت" در همدان

پویش "یک مَن و یک درخت" برای دومین سال پیاپی با هدف حفظ درختان بیشتر و کاهش آلودگی بازیافت کاغذ های باطله در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، با نزدیک شدن به سال نو  پویش "طرح یک مَن و یک درخت" برای دومین سال پیاپی در همدان برگزار می‌شود. این پویش که حرکتی نو و بدیع در سطح کشور به شمار می‌آید سال گذشته به همت سازمان مدیریت پسماند و 4 سمن فعال در عرصه محیط زیست همدان آغاز شد.

امسال نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار با همکاری مجموعه خیریه حامیان ترنم بازار اقدام به اجرای طرح یک من و یک درخت کرده طرحیکه واسطه آن، شهروندان  همدانی می توانند در ازای تحویل یک من (3.5 کیلو گرم) کاغذ، درخت یا گلدان گل دریافت کنند.

هدف از اجرای این طرح فرهنگسازی درباره تفکیک مواد قابل بازیافت از سایر پسماندها به ویژه کاغذ در روزهای پایانی سال است. لازم است بدانید برای تولید هزار کیلوگرم کاغذ باید حداقل 17 اصله درخت تنومند قطع شود.
 این طرح امسال نیز از روز 15 اسفند ماه مصادف با روز درختکاری،  آغاز شده و تا 25 اسفندماه نیز ادامه می یابد. سال گذشته جمعیتی 12 هزار نفری از شهروندان همدانی در این پویش شرکت کردند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن