Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی بیش از ۹۵ درصد هیئت‌های حسینی پرتوکل‌ها را رعایت کردند

بیش از ۹۵ درصد هیئت‌های حسینی پرتوکل‌ها را رعایت کردند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه ۹۵ درصد هیات‌های حسینی استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند گفت: در برگزاری آیین‌های عزاداری سیدالشهدا، با توجه به نظارت‌های صورت گرفته، عملکرد هیات‌ها رضایت بخش بود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام محمدهادی نظیری افزود: در برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم امسال به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و موازین پیشگیرانه در تجمع و آیین عزاداری، عملکرد هیات‌ها مطلوب بود.
به گفته وی طبق نظارت‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و سازمان تبلیغات اسلامی، هیات‌های استان در این ایام یک هزار و ۲۰۰ برنامه مطابق با پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: صحنه های شگرفی از نظم و انضباط در بستر هیات‌ها جلوه‌گر شد و نشان داد برخلاف القای غلط دشمنان، هیات نمونه ای کامل از یک ساختار انسانی، اجتماعی، منظم و مبتنی بر تشکیلات است. 
حجت الاسلام نظیری خاطر نشان کرد: موارد نادر تخلف مشاهده شده در هیات ها از روی غفلت و بی‌توجهی بود که بعد از تذکر لسانی و نادیده گرفتن منجر به تذکر از سوی نیروی انتظامی شد.
وی اعلام کرد: نذورات امسال به سوی کمک های مومنانه هدایت شد و عمده آنها در قالب بسته های خشک و در صورت ذبح گوسفند، توزیع گوشت خام بین نیازمندان صورت گرفت. 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در موارد نادری که افراد نذر غذای پخته داشتند با نظارت دانشگاه علوم پزشکی از طریق آشپزخانه مرکزی دانشگاه‌ها و با دستگاه‌های مکانیزه، بدون دخالت دست، طبخ و بین نیازمندان واقعی توزیع شد.
حجت الاسلام نظیری با قدردانی از هیات‌های مذهبی استان گفت: اهل هیات و روضه آموخته‌اند تا چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و در این محرم به هر سو می‌نگریستیم جلوه‌هایی از هیات بود و ذکر نوای حسینیان در همه جا به گوش می‌رسید.
وی ادامه داد: باز هم پدران و مادران شهدا ملجا و پناهگاه شده بودند، بچه‌های هیات، پارک‌ها، مدرسه‌ها، ادارات، بازار و کوچه‌ها و محلات، همه‌جا حسینیه و خیمه‌ عزای ارباب بی‌کفن شده بود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن