Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز همدانی حضوری امتحان می‌دهند

بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز همدانی حضوری امتحان می‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آماده‌سازی 130 حوزه امتحانی برای امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم در استان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با بیان این که در اجرای مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود، اظهار کرد: ضرورت حضوری بودن امتحانات پایه دوازدهم به خاطر اعمال سوابق تحصیلی است و در خصوص پایه نهم نیز  با توجه به هدایت تحصیلی دانش آموزان در این پایه، ضرورت دارد سوالات هماهنگ باشد تا امکان مقایسه دانش آموزان با هم فراهم شود.
وی تصریح کرد: با توجه به صدور مجوز برگزاری حضوری امتحانات پایه دوازدهم و پایه نهم توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش شده با بسیج همه امکانات و استفاده از ظرفیت‌های موجود، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عوامل اجرایی آزمون و دانش آموزان، آزمونی با کمترین دغدغه و آسیب را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که حفظ سلامت فرهنگیان و دانش آموزان برای ما اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت آموزش و پرورش در حوزه های امتحانی حضور مستمر و ثابت خواهند داشت و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون بر فرایند برگزاری امتحانات نظارت می کنند.
پورداود با اشاره به این که در حوزه های امتحانی علاوه بر رعایت فاصله 2 متری صندلی ها، به صورت مستمر و روزانه ضد عفونی و گندزدایی انجام خواهد  شد و مقدمات لازم برای تهویه مناسب فضاها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای دانش آموزان دارای بیماری های خاص و دارای علائم مشکوک در حوزه ها اتاق ایزوله ویژه در نظر گرفته شده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان آمار دانش آموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم حدود 14 هزار نفر و پایه نهم را 22هزار و 500 نفر ذکر کرد  و افزود: 130 حوزه  امتحانی در سطح استان برای آزمون آماده سازی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن