Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی معرفی محصولات فرهنگی برتر در همدان

معرفی محصولات فرهنگی برتر در همدان

جلسه هماهنگی اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی همدان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون امور فرهنگی و رسانه، رؤسای ادارات شهرستان و کارشناسان حوزه فرهنگی اداره کل برگزار شد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در ابتدای این جلسه مجید فروتن، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل توضیحاتی درباره این جشنواره ارائه کرد و گفت: این رویداد همزمان با هفتمین جایزه ملی فیروزه، بهمن ماه امسال در همدان برگزار می‌شود و فراخوان جشنواره در بخش‌های هدایای فرهنگی نوشت افزار، عروسک و اسباب بازی منتشر شده است.
وی افزود: بخش هدایای فرهنگی این جشنواره شامل صنایع دستی بومی، مصرفی و کاربردی، سفال کیف و کفش، زیورآلات، تذهیب، منبت، چوب و رزین، قالیبافی است.
فروتن با تأکید بر اینکه معرفی محصولات فرهنگی بومی هدف اصلی این جشنواره است، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان باید آثار خود را در سایت جشنواره ثبت و اصل آثار را به دبیرخانه تحویل دهند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه در حوزه هدایای فرهنگی، صنایع دستی شاخصی در استان داریم که برخی از آنها ثبت ملی و جهانی شده‌اند؛ گفت: در این جشنواره باید المان‌های بومی، محلی استان را به کار بگیرم و محصولاتی را معرفی کنیم که مصرف عمومی داشته باشد.
در ادامه جلسه مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان به معرفی محصولات شاخص هر شهرستان پرداختند و مقرر شد هنرمندان شاخص در هر حوزه شناسایی شده و برای شرکت در جشنواره و ثبت اثر در سامانه، از آنان دعوت شود.
در بخش بعدی این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به جمع‌بندی موارد مطرح شده پرداخت و گفت: مرحله اول شرکت در جشنواره، ثبت درخواست در سامانه است و در مرحله دوم نمونه آثار به صورت فیزیکی به دبیرخانه ارسال می‌شود.
احمدرضا احسانی با تأکید بر اینکه هر بخش سه داور دارد و تا بهمن‌ماه فرآیند بررسی آثار انجام خواهد شد، تصریح کرد: فقط به تولیدات شهری بسنده نکنیم، در روستاهای استان آثار قابل توجهی تولید می‌شود که برخی از آنان جزو کاهالای صادراتی هستند؛ بنابراین هنرمندان شاخص این حوزه را هم باید شناسایی کنیم.
احسانی با تأکید بر اینکه در این جشنواره کسب و کارهای فرهنگی برتر شناسایی و معرفی می‌شوند، گفت: برگزیدگان جشنواره علاوه بر تجلیل و دریافت هدیه نقدی، فرصت معرفی محصولات خود در رسانه‌ها و همینطور نمایشگاه‌های تخصصی را خواهند داشت.
در پایان این جلسه از پوستر اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان رونمایی شد.
گفتنی است ۲۰ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره اعلام تعیین شده؛ اعلام نتایج داوری ۲۵ دی‌ماه و زمان برگزاری جشنواره یکم بهمن ماه خواهد بود. وب سایت جشنواره به نشانی https://jayezehfiroozeh.ir برای پیش ثبت نام متقاضیان معرفی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن