Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی واقعه غدیرخم در همدان بازسازی می‌شود

واقعه غدیرخم در همدان بازسازی می‌شود

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: آیین بازسازی واقعه غدیر خم در راستای معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل های آینده و الگو سازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات روز جمعه ۲۴ تیرماه ساعت ۱۸ در باغ موزه دفاع مقدس همدان بازسازی می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی صلواتیان اظهار داشت: انتقال واقعه غدیرخم با زبان هنری موجب ماندگاری در ذهن مردم خواهد شد و به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند.

وی هدف از اجرای این نمایش را  تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با بازسازی این واقعه به‌ صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و سیره نبوی و معصومان را با استفاده از هنر به همگان نشان دهیم.

صلواتیان با تاکید بر تبیین ماهیت این واقعه تاریخی برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان گفت: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

وی، امام‌شناسی و افزایش معرفت و معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تاکید کرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است افزود: تولید برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد که در این هفته برنامه‌های مختلف از جمله اطعام نیازمندان از سوی هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی آیین های مرتبط با جشن عید بزرگ غدیر براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، با اجرا و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به خصوص اصل فاصله گذاری اجتماعی، حضور در فضای باز و جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

صلواتیان اظهار داشت: مردم استان می توانند کمک های نقدی خود برای شرکت در اطعام و نذر غدیر به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۳۰۳۷۰۷۱۸۴ به نام ستاد مردمی غدیر استان واریز کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن