Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشن دهه ولایت در ۳۵ بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود

جشن دهه ولایت در ۳۵ بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: جشن های دهه ولایت و امامت (عید قربان تا عید غدیر) با عنوان «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در ۳۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی اظهار داشت: فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه، آذین‌بندی صحن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع، برگزاری مراسم جشن در شب و روز عید سعید غدیر خم و نورافشانی در شب عید غدیر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغان اعزامی و بومی در سطح بقاع متبرکه استان همدان در ایام دهه ولایت برنامه تبلیغی اجرا می کنند، گفت: آیین های همچون مولودی‌خوانی، سخنرانی و جشن ولایت از جمله برنامه‌های اجرایی این مبلغان است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان خاطرنشان کرد: قرائت دعای عرفه، برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری جشن میلاد امام هادی و قرائت زیارت جامعه کبیره برگزار شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: برگزاری جشن های شاد آسمانی شامل سخنرانی اجرای سرود و تواشیح مسابقه و برنامه ویژه کودک و نوجوان، برگزاری باشکوه مراسم جشن روز عید غدیر خم با حضور سادات، فعال سازی کانال امامزادگان و بارگذاری محتوی در فضای مجازی، برپایی ایستگاه های پذیرایی، طرح ضیافت غدیر و اطعام زائرین و برپایی نمایشگاه غدیر از برنامه های شاخص اجرایی در این دهه است.

وی تصریح کرد: همچنین د راین ایام حدود ۲ هزار پرس غذای گرم نیز طبخ و در میان مردم نیازمند استان همدان توزیع شده است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

حجت‌الاسلام حسینی، امام‌شناسی و افزایش معرفت و معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تاکید کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن