Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی استقرار ۲۲ موکب استان همدان در عراق

استقرار ۲۲ موکب استان همدان در عراق

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تعداد ۱۱۰ موکب اربعین در استان همدان و۲۲ موکب از استان همدان در عراق استقرار دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام هادی نظیری بیان کرد: سازماندهی مبلغین، آموزش راویان اربعین که این افراد را آموزش داده‌ایم و این مبلغین به عراق، مرز و استان همدان اعزام شده‌اند.

وی افزود: به کارگیری مبلغان در موکب ها داخل ایران در بحث اقامه نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی هماهنگ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تهیه محتواهای آموزشی و فرهنگی برای زائرین در ۸ ایستگاه از موکب‌های توانمند همدان، ایستگاه فرکانس فعال خواهد شد؛ گفت: هم اکنون برای این موضوع محتواهای غنی آماده شده است.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه این محتواها توسط بارکد خوان از طریق کد تمام زائرین بتوانند از این منابع استفاده کنند، از نرم افزارهای اربعین با محتواهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در باب اربعین، روایات اربعین و دستورالعمل‌های و فواید بهداشتی نام برد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این دستورالعمل‌ها در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت، همچنین محتواهای ناظر بر تبیین مأموریت انقلاب اسلامی در امتداد مأموریت انقلاب سیدالشهدا به صورت فایل‌های صوتی آماده شد که زائرین بتوانند در مسیری که به مرز حرکت می‌کنند از این محتواها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای تبیین اهداف قیام سیدالشهدا صورت می‌گیرد، اضافه کرد: گروهای بانوان در قالب ستاد نهضت و کمیته بانوان ستاد اربعین ذیل کمیته فرهنگی تعریف شده و در این راستا فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تشریح کرد: این اقدامات شامل غرفه اختصاصی بانوان، گروه‌های ناجی شو در باب سقط جنین و پیامدها و آثارهای آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دو موکب در شهرستان اسدآباد به صورت ویژه کار در حال انجام فعالیت هستند، گفت: دو غرفه نیز مخصوص بانوان، عکاسی ویژه در یکی دیگر از موکب ها درحال فعالیت هستند و غرفه‌هایی با برنامه‌های حوزه کودک در حد ۲ الی ۳ دقیقه برنامه‌های برای کودکان همراه والدین انجام خواهد شد./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن