Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی معضل جدی انتشار کتاب در همدان/ هنر در استان یک مقوله دست دوم است

معضل جدی انتشار کتاب در همدان/ هنر در استان یک مقوله دست دوم است

مدیر حوزه هنری استان همدان گفت: هنر در استان همدان به یک مقوله دست دوم و به صورت تفریحی تبدیل شده است و جایگاهی ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد مهدی سماوات اظهار کرد: همدان در کل کشور به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان انقلاب به حساب می‌آید و دلیل این موضوع هنرمندانی زیادی است که در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه آثار تولیدی در استان از لحاظ حجم، کیفیت و کمیت بالایی دارند، خاطرنشان کرد: در همدان به هنر به عنوان یک مقوله دست دوم و عنصر تفریحی نگاه می‌شود و همگام ادبیات هنرهای دیگر مانند تصویرگری رشد نکرده‌اند.

سماوات تصریح کرد: قبل از چاپ کتاب‌ها احتیاج به تصویرگری مناسب کودک وجود دارد اما در استان همدان این امکان موجود نیست چون برخی از هنرمندان به دلیل اینکه در این حیطه به آنها توجه نشده است از استان رفته‌اند.

وی ادامه داد: در برخی موارد انتشاراتی هستند که کار ادبیات و در کنار آن کار کودک انجام می‌دهند اما با تمام استعدادهایی که در استان وجود دارد یک انتشارات جدی برای حمایت این قشر نیست.

مدیر حوزه هنری استان همدان در ادامه گفت: در برخی از هنرهای دیگر نیز موضوع اهمیت دادن وجود ندارد که از جمله آن می‌توان به هنرهای تجسمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در همدان با معضل جدی انتشار مواجه هستیم، افزود: اگر بخواهیم هنر در استان به جایگاه اصلی خود برسد باید نگاه خود را تغییر داده و به هنر به عنوان یک مقوله دست دوم نگاه نکنیم.

سماوات در پایان عنوان کرد: باید به صورت جدی در عرصه فوق بروز و ظهور پیدا کنیم و مسئولین زیر ربط به مقوله هنر بیشتر توجه کرده و با برنامه‌ریزی و گفتمان در رفع مشکلات این قشر کمر همت ببندند چرا که اکثر هنرمندان همدانی یا از استان رفته یا قصد عزیمت دارند و این لطمه بزرگی به فرهنگ و هنر استان می‌زند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن