Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی انتشار ۲۵۹ عنوان کتاب در همدان/ ۱۲ رسانه مجوز انتشار گرفتند

انتشار ۲۵۹ عنوان کتاب در همدان/ ۱۲ رسانه مجوز انتشار گرفتند

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۹ عنوان کتاب در استان چاپ شده و پروانه انتشار ۱۲ رسانه هم صادر شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، هادی شیر محمدی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال 259 عنوان کتاب با شمارگان 158 هزار و 197 در استان همدان منتشر شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: از این تعداد 240 عنوان برای بار اول و 19 عنوان کتاب برای بار دوم چاپ شده‌اند و موضوعات کتاب‌ها هم به ترتیب فراوانی شامل ادبیات، دینی و قرآنی، تاریخ و جغرافیا و کودک می‌شود.

شیر محمدی افزود: البته از ابتدای سال تا پایان آبان 345 عنوان کتاب برای دریافت مجوز ثبت شده که مجوز چاپ 290 مورد آنها از طرف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد صادر شده و 259 مورد آنها هم چاپ شده، اما 31 عنوان دارای موارد اصلاحی و مشروط بوده است.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد برای فعالیت رسانه هم اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 12 پروانه انتشار رسانه در استان همدان صادر شده که 2 مورد مربوط به شهرستان نهاوند و بقیه مربوط به همدان است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: از بین پروانه‌های انتشار رسانه در همدان 11 مورد عمومی و یک مورد تخصصی بوده که شامل 6 پایگاه خبری و 6 نشریه می‌شود.

شیرمحمدی با بیان اینکه ۱۰ رسانه جدید مربوط به همدان و ۲ مورد مربوط به نهاوند بوده، گفت: آمار انتشار کتاب در هشت ماهه سال گذشته  179 عنوان و آمار صدور پروانه فعالیت رسانه هم 15 مورد بوده است.

وی با اشاره به دیگر کارهای انجام شده در این معاونت هم بیان کرد: برگزاری نشست روز همدان، گردهمایی اصحاب شعر و فرهنگ به مناسبت روز شعر و ادب پارسی، اختتامیه روستاهای دوستدار کتاب، برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب و نشست فرهنگ مطالعه، سواد رسانه‌ای و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین این برنامه‌های بوده است.

شیرمحمدی افزود: آئین قلم‌های ماندگار نکوداشت حمید حسام، نویسنده برجسته کشور و همایش سید جمال الدین اسدآبادی هم تا پایان سال برگزار می‌شود./ شبستان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن