Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برنامه‌ریزی ۷۰۰ عنوان برنامه دهه کرامت در همدان

برنامه‌ریزی ۷۰۰ عنوان برنامه دهه کرامت در همدان

دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان همدان گفت: در راستای گرامیداشت دهه کرامت ۷۰۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری و جشن های دهه کرامت در سراسر استان همدان و با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» برگزار می شود.

 

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام علی عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت امسال از سی و یکم اردیبهشت تا دهم خرداد با هدف ترویج و گسترش فرهنگ رضوی و با محوریت گروه‌های مردمی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن های میلاد امام رضا(ع) در مساجد استان ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی دختران کانون، برگزاری نشست های بصیرتی به مناسبت دهه کرامت و برگزاری جشن های مختلف در ایام دهه کرامت از شب میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با محوریت مساجد است.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان همدان گفت: تولید اثر سرود توسط کانون منتظران نور به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، برپایی غرفه تخصصی کودک و نوجوان همراه با انواع نقاشی، بازی، اوریگامی، سفال و قصه گویی ، برپایی غرفه فرهنگی و کتاب و محصولات مربوط به دهه کرامت از دیگر برنامه های اجرایی در این دهه است.

حجت الاسلام عزیزی از ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدها متان» ویژه خواهران و برادران هفت تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال خبر داد و افزود: جشن میلاد امام رضا در مسجد صاحب الزمان(عج) نظام آباد و برگزاری مراسم اهدا جوایز به نفرات برتر پانزدهمین دوره مسابقات "مدها متان" از دیگر برنامه های اجرایی است.

وی افزود: سرکشی به منزل خواهران شهید نادری و سهرابی، پخت نان رایگان و صلواتی توسط یکی از کانون های مساجد همدان، تجلیل از دختران عضو کانون ها همزمان با روز میلاد حضرت معصومه (س)، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، اهدا کمک جهیزیه به نو عروس، برپایی جشن روز دختر در مدرسه امام صادق روستای نظام آباد، برپایی جشن روز دختر در کتابخانه شیخ العراقین روستای نظام آباد از برنامه های شاخص اجرایی در این دهه است.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان همدان ادامه داد: گردهمایی بانوان فاطمی با همکاری شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان (۲۸ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل ارشاد همدان برگزار شد.

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سهمی در اعتبارات استانی ندارند و با وجود یادآوری به مسوولان استان، هنوز این امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشن و آذین‌بندی با اجرای پویش "هر خانه یک پرچم امام رضا(ع)، به منازل، مغازه ها و کوچه‌ها سوق داده می شود تا افراد به صورت خانوادگی در جشن امام رضا (ع) مشارکت کند.

عناوین روزهای دهه کرامت سال ۱۴۰۲ به شرح ذیل است:

روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا» نام گرفته است.

عنوان روز دوشنبه یکم خرداد، «شادی و نشاط مؤمنانه؛ گره‌گشایی کریمانه» است.

روز سه‌شنبه دوم خرداد، با عنوان «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه» تعیین شده است.

روز چهارشنبه سوم خرداد، روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با عنوان «خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» نام‌گذاری شده است.

عنوان روز پنجشنبه چهارم خرداد، و روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه، «امام‌زادگان علیهم‌السلام و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها» است.

جمعه ۵ خرداد و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) روز «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ» نام گرفته است.

عنوان روز شنبه ششم خرداد، «کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه» تعیین شده است.

یکشنبه هفتم خرداد، روز «مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد» و دوشنبه ۸ خرداد روز «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت علیهم السلام» عنوان گرفته است.

عناوین روزهای سه‌شنبه نهم خرداد و چهارشنبه دهم خرداد به ترتیب روز «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس» و «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا علیه‌السلام» تعیین شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن