Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان به نمایشگاه دائمی کتاب نیاز دارد

همدان به نمایشگاه دائمی کتاب نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: استان همدان به نمایشگاه دائمی کتاب نیاز دارد. ما چه در عرضه کتاب‌خوان‌ها و چه کتاب فروشی‌ها در استان همدان به شدت ضعف داریم، ورود به عرصه فروش و تبلیغ کتاب مجاهدت است، مسئولین مختلف و اعضای کنگره باید حمایت کنند تا یک مجموعه دائمی در استان ایجاد شود.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت‌الله حبیب اله شعبانی‌موثقی در آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، اظهار کرد: کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، از سال گذشته کار خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرده و ورود میدانی خیلی خوبی داشت و بر خلاف برخی از اجلاسیه‌ها و همایش‌ها که بیشتر جنبه نشست و سخنرانی دارد اما در این کنگره جنبه عملیاتی و خدمات‌رسانی در حوزه‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و...کارهای بزرگی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت کتاب حوزه دفاع مقدس، بیان کرد: دو نکته در این خصوص حائز اهمیت است نکته اول اینکه در ضبط حقایق و واقعیت‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای عمل کنیم که این حقایق دست یافتنی تلقی شود و داستان نویسان این حوزه باید حقیقت را آنچنان که هست منعکس کنند در برخی موارد ممکن است جوانان ما تصور کنند شرایط اجتماعی در برهه اول انقلاب ایجاد شده که دیگر قابل دستیابی نیست. امروزه در همین شرایط اجتماعی می‌شود به همان حال وهوای دوران‌ دفاع مقدس دست پیدا کرد پس حقایق باید به درستی ضبط و روایت شود.

آیت اللّه شعبانی اضافه کرد: اما صرف ضبط حقایق کافی نیست، هفت هزار عنوان کتاب عرضه شده است این کتاب‌ها پر از اندیشه و فکر است؛ وقتی کتابی مطالعه می‌کنید دقیقا با تفکرات، آرمان‌ها و ارزش‌ها و هنجارها مواجه هستید و به افکار بزرگ ورود پیدا می‌کنید و روح حاکم به این کتاب به ذهن انسان منتقل می‌شود.

وی با طرح این سوال که باید چه کنیم این هفت هزار عنوان کتاب به جامعه منتقل شود و بتواند کنش اجتماعی ایجاد کند؟ ادامه داد: صرف اینکه نویسندگان کتاب را ضبط، تدوین و منتشر کنند کافی نیست، برنامه فرهنگی تا اینجا یک بخش جزئی است روایتگری آنجا مهم است که اندیشه‌ای که در ذهن‌ها ایجاد شده تبدیل به رفتار کنید وگرنه روایتی که حرکت در جامعه ایجاد نکند، فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: ما در استان همدان به نمایشگاه دائمی کتاب نیاز داریم، ما چه در عرضه کتاب‌خوان‌ها و چه کتاب فروشی‌ها در استان همدان به شدت ضعف داریم، اگر نوجوان ما بخواهد کتابی که قابل اعتبار است تهیه کند به کجا مراجعه کند؟ نمی‌گویم نداریم اما ورود به عرصه فروش و تبلیغ کتاب مجاهدت است، مسئولین مختلف و اعضای کنگره باید حمایت کنند تا یک مجموعه دائمی در استان ایجاد شود تا این ظرفیت‌ها را به عرصه اجتماعی نزدیکتر کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از نقش و حضور مردم در کنگره هشت هزار شهید استان همدان و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تشکر و تقدیر می‌کنیم.

یاسر احمدوند، در آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به پیام منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: باید بوسید دست ناشران و نویسندگان که تلاش می‌کنند واقعیت‌های جنگ بازگو شود و حقایق جنگ کتمان نشود اما بازهم نیاز به کار و تلاش بیشتری است که مقام معظم رهبری طلب می‌کنند این فعالیت‌ها صدبرابری شود که با همت ناشران و حمایت دولت، زمینه این توسعه و افزایش ایجاد شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در بازدید از نمایشگاه احساس کردم که ناشران فعال کشور در حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه با انرژی و با نشاط حاضر هستند و فضای خوبی دارد.

احمدوند ادامه داد: این برنامه‌های فرهنگی در استان‌های مختلف،‌ باید توسعه و استمرار داشته باشد وزارت فرهنگ و ارشاد نیز برای تولید آثار حوزه دفاع مقدس برنامه‌های حمایتی و پشتیبانی تدوین کرده است امیدواریم در سال‌های آینده شاهد رشد کمی و کیفی آثار باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن