Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی زنگ کتابخوانی در مدارس همدان گنجانده شود

زنگ کتابخوانی در مدارس همدان گنجانده شود

استاندار همدان گفت: باید زنگ یا ساعت کتابخوانی در مدرسه داشته باشیم، تاکید می‌کنم در یک ارتباط بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها این موضوع در استان پیگیری شود تا زنگ کتاب‌ و کتابخوانی به شکل ساختاری ایجاد شود.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی‌فرزاد ضمن تبریک هفته کتاب اظهار کرد: مجموعه کتابخانه‌ها در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه وظیفه دینی، ملی و سازمانی ما توجه به مقوله کتاب است در ادامه از اهمیت قلم در قرآن سخن به میان آورد و افزود: خداوند متعال به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده، از همین رو قرآن بالاترین کتاب و نسخه نجات‌بخش بشریت است.

استاندار همدان کتاب را وسیله‌ای برای انتقال دیدگاه‌ها و تجربیات و ماندگارترین اثر در حوزه تفکر و تعقل دانست و با بیان اینکه انقلا‌ب ما یک انقلاب فرهنگی بود تصریح کرد: اهتمام ویژه‌ رهبری نیز نسبت به کتاب و کتابخوانی نشان از اهمیت این موضوع دارد به طوری که ایشان در عرصه کتاب و کتابخوانی جزو کتابخوانان تراز اول کشور هستند و در نمایشگاه‌های کتاب حضور مستمر دارند.

وی بیان کرد: حضرت آقا کتاب‌های جدید را مطالعه می‌کنند و به نام ناشرین و نویسندگان را می‌شناسند از همین رو کتاب در جامعه منشا بسیار اثربخشی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی باید از مدرسه و از مقطع پیش‌دبستانی شروع کرد اظهار کرد: فرهنگ کتابخانه و خواندن کتاب باید از سنین کودکی شروع کرد و باید با دقت نظر این مهم را در اولویت قرار دهیم.

وی یادآور شد: باید زنگ یا ساعت کتابخوانی در مدرسه داشته باشیم، به طوری که تاکید می‌کنم در یک ارتباط بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها این موضوع در استان پیگیری شود تا زنگ کتاب‌ و کتابخوانی به شکل ساختاری ایجاد شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه از سنین کودکی که کودکان شوق و شور دارند این فرهنگ نهادینه شود‌ گفت: در راستای کتابخوانی در زندان‌ها نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع در استان شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن