Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اقدام به خودکشی دختر 18 ساله در همدان

مأموران آتش نشانی فرشته نجات دختر جوان همدانی؛
اقدام به خودکشی دختر 18 ساله در همدان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات امینی همدان از نجات جان دختر 18 ساله توسط مأموران آتش نشانی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا بیاناتی گفت: ساعت یک و 25 دقیقه بامداد سه شنبه 23 شهریور ماموران گشت نیروی انتظامی طی تماس با سامانه 125 با اعلام اینکه دختر جوانی در میدان بعثت همدان قصد خودکشی دارد از آنان برای نجات جان وی تقاضای کمک کردند.

وی ادامه داد: با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ امداد و نجات ایستگاه شماره 12 به محل اعلام شده در ضلع شرقی تقاطع غیرهمسطح میدان بعثت همدان اعزام شده و در مدت زمان 4 دقیقه در محل حاضر شدند.

بیاناتی همچنین تصریح کرد: آتش نشانان با حضور در محل اعلام شده مشاهده کردند دختر 18 ساله‌ای خود را به ضلع شرقی پل رسانده و قصد دارد با پرتاپ خود اقدام به خودکشی کند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان پس از مشاهده وضعیت موجود به دو گروه تقسیم شدند، اظهار داشت: در حالی که اکیپ اول وارد گفتگو با دختر جوان شده و سعی داشتند او را متقاعد کنند اکیپ دوم با احتیاط کامل از پشت سر به وی نزدیک شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: در حالی که تلاشها برای متقاعد کردن دختر جوان نتیجه نداده و او قصد داشت خود را به پایین پرتاب کند اکیپ دوم از پشت خود را به دختر جوان رسانده و با اقدام سریع و اصولی مانع از سقوط وی شدند.

وی با بیان اینکه مأموران آتش نشانی پس از نجات جان دختر جوان، او را به ماموران انتظامی حاضر در محل تحویل دادند، خاطرنشان کرد: فرشتگان نجات با اقدام به موقع موفق شدند دختر جوانی را که قصد داشت با پرتاپ خود از بالای تقاطع غیرهمسطح بعثت خودکشی کند نجات دهد.

بیاناتی با اشاره به تأثیر بحران های خانوادگی، به شکست انجامیدن رابطه های عشقی، فقر شدید مالی ، اعتیاد به مواد مخدر، بیماری‌های روانی و مرگ نزدیکان در اقدام به خودکشی، یادآور شد: البته متخصصان روانشناسی می توانند دلایل بیشمار دیگری را نیز برای این موضوع برشمارند اما عواملی که ذکر شد فراوانی بیشتری نسبت به سایر علت ها داشته اند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از معمول ترین حوادثی که  نیروهای آتش نشانی در کنار انبوه وظایف و ماموریت ها  به آن رسیدگی می کنند حادثه «تهدید یا اقدام به خودکشی» است که اگر چه نسبت به سایر ماموریت ها گستردگی و فراوانی بالایی ندارد اما با توجه اهمیت حفظ جان انسانها و تاثیر این حادثه در امنیت روانی شهروندان در زمره ماموریت های حساس آتش نشانان به حساب می‌آید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن