Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث نجات جان 6 نفر از مرگ خاموش در همدان

نجات جان 6 نفر از مرگ خاموش در همدان

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: 6 تن بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن (گاز گرفتگی) در 24 ساعت گذشته در همدان مسموم شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس اولیا سمیع افزود: این افراد در منزل مسکونی و مکان شغلی خود دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند که با اقدام به موقع اورژانس همدان نجات یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع 6 تن که مسموم شده بودند 2 تن در شهر جورقان از توابع همدان و چهار تن دیگر در شهرستان اسدآباد بودند که در گاراژ صنعتی بر اثر استفاده از اجاق گاز برای گرمایش، دچار مسمومیت شدند.

اولیا سمیع اظهار کرد: در این حوادث به دلیل تماس به موقع و اقدامات نجات بخش فوریت های 115 موردی از فوت گزارش نشد و افراد مسموم شده پس ازاقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیان کرد: همزمان با سرمای شدید در این ایام رعایت نکات ایمنی در مورد استفاده درست از گاز و بخاری های نصب شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز یادآور شد: شهروندان ضمن استفاده مناسب از وسایل گرمازا، هشدارهای ایمنی درباره سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش را جدی بگیرند.

از ابتدای امسال تاکنون در استان همدان سه تن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند و 16 تن نیز دچار مسمومیت شدند که با اقدام به موقع فوریت های پزشکی از مرگ حتمی نجات یافتند.

سال گذشته نیز 7 تن بر اثر گازگرفتگی جان باختند که از این تعداد سه نفر زن و مابقی مرد بودند.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن