Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث خسارت بالای آتش‌سوزی در شرکت خزل نگین نهاوند/20 خودروی آتش‌نشانی آتش را مهار کردند/علت حادثه مشخص نیست

فرماندار نهاوند:
خسارت بالای آتش‌سوزی در شرکت خزل نگین نهاوند/20 خودروی آتش‌نشانی آتش را مهار کردند/علت حادثه مشخص نیست

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: شب گذشته 20 دستگاه خودروی آتش نشانی برای مهار آتش سوزی شرکت خزل نگین نهاوند اعزام و آتش را مهار کردند.

کریم حمیدوند صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر افزود: ساعت 22:15 شب گذشته(جمعه 13 اسفندماه) خبر آتش سوزی در شرکت خزل نگین نهاوند اعلام شد که به محض اطلاع، من به همراه مدیرعامل شرکت در کمترین زمان ممکن، خودمان را به محل حادثه رساندیم و رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در محل حاضر شد.

وی ادامه داد: پیش از رسیدن ما به محل، یک دستگاه خودروی آتش نشانی از فیروزان اعزام شده بود و خودروی آتش نشانی نهاوند نیز به محل حادثه رسید اما با توجه به وسعت آتش سوزی، دو دستگاه کافی نبود و اعلام عمومی به ایستگاه های آتش نشانی نهاوند، فیروزان و زرین دشت اعلام شد.

وی با بیان اینکه با وجود اعزام خودروهای آتش نشانی از این سه شهر، بازهم دستگاه ها پاسخگوی حجم آتش نبود، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، خودروهای آتش نشانی از تویسرکان، اسدآباد، ملایر و شهرستان کنگاور استان کرمانشاه به محل حادثه آمدند و آتش را مهار کردند.

حمیدوند با اشاره به اینکه حادثه خسارت جانی نداشته است، اظهار داشت: خسارت مالی جدی به شرکت وارد شد و یک انبار مواد اولیه، لوازم یدکی و حلب روغن و همچنین خود سوله در آتش سوخت.

وی همچنین تصریح کرد: دیوار بینابین سوله های اطراف، تجهیزات برق و لوله کشی آنها نیز دچار آسیب شده که نیاز به بازسازی دارد.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه میزان خسارت مالی هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: باید منتظر بود تا بیمه پس از بازرسی از محل، نظر خود را در خصوص میزان خسارت وارد شده اعلام کند.

وی در ادامه یادآور شد: علت حادثه هنوز در دست بررسی است و به محض تشخیص، نتیجه اعلام خواهد شد.

حمیدوند با بیان اینکه سازمان آتش نشانی نهاوند کمبود چندانی از لحاظ تجهیزات ندارد، اظهار داشت: شب گذشته شش دستگاه خودروی آتش نشانی از سه شهر به محل حادثه اعزام شدند اما چون حجم آتش زیاد بود ناچار به فراخوان اعزام نیرو از دیگر شهرستانها شدیم.

وی اضافه کرد: آنچه که مشهود است خودروها به آب مجهز هستند اما مواد اطفاء حریق نیز باید به گونه ای باشد که در انواع آتش‌سوزی بتواند آتش را مهار کند؛ چه بسا اگر دستگاه های اعزامی در دقایق اولیه مجهز به مخلوط آب و کف بودند، آتش زودتر خاموش می شد و خسارت نیز کمتر بود چراکه دستگاه‌های دارای مخلوط آب و کف بودند که در نهایت توانستند آتش را مهار کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 20 خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند، گفت: شب گذشته اورژانس با سه دستگاه آمبولانس، جمعیت هلال احمر و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند در محل حضور داشتند که تعداد نیروهای عملیاتی به 100 نفر رسید.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: استاندار همدان نیز در طول انجام عملیات چندین بار تماس گرفته و دستور همکاری سایر شهرستانها را صادر کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن